Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

FYZICKÉ ZKLIDŇOVÁNÍ DOPRAVY NA VYBRANÝCH MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍCH V HLAVNÍM MĚSTĚ PRAZE
Autoři: Stojaspalová Zdeňka
Rok: 2021
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Perner´s Contacts
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze FYZICKÉ ZKLIDŇOVÁNÍ DOPRAVY NA VYBRANÝCH MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍCH V HLAVNÍM MĚSTĚ PRAZE Příspěvek se zabývá problematikou zklidňování dopravy na vybraných úsecích místních komunikací, které se nacházejí na území hl. m. Prahy. Jedná se o úseky s celoročně sledovanou intenzitou dopravy. Na daných úsecích proběhlo místní šetření a analýza vybraných atributů (druh fyzického zklidňovacího opatření, umístění, intenzita dopravy apod.). V příspěvku jsou dále ověřovány hypotézy, zda je umisťování vybraných fyzických zklidňovacích prvků na daných úsecích konzistentní (dle typu opatření a dle příčiny instalace) a zda je jejich počet závislý na hodnotě intenzity dopravy nebo délce úseku. Předmětné hypotézy závislosti opatření na délce úseku nebo intenzitě byly vyvráceny, ale byla nastíněna cesta k možnému rozšíření množství dat a jejich analýzy k nalezení komplexnějších závislostí. intenzita dopravy; zklidňovací opatření; zklidňování dopravy
eng PHYSICAL TRAFFIC CALMING ON SELECTED LOCAL ROADS IN THE CAPITAL CITY OF PRAGUE The paper deals with the issue oftraffic calming on selected sections of local roads, which are located in the capital city of Prague. These are sections with monitored traffic intensity. On the given sections, a local survey and analysis of selected attributes (type of physical traffic calming measure, location, traffic intensity, etc.) took place. The paper also verifies hypotheses whether the location of selected physical calming elements on given sections is consistent (according to the type of measureandthe cause of need) and whether their number depends on the value of traffic intensity or length of the section. The hypotheses of the dependence of the measure on the length of the section or the intensity were refuted, but the way to a possible expansion of the amount of data and their analysis to find more complex dependencies was outlined. traffic calming; traffic calming measures; traffic intensity