Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Tactile Modifications at the Platforms with Rail – Bus Transfer Hubs
Autoři: Košťálová Jana
Rok: 2021
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Transport Means : proceedings of the international scientific conference
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 567-572
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hmatové úpravy na společném nástupišti vlak - bus Příspěvek se zabývá hmatovými úpravami pochozí plochy v rámci integrovaných přestupních uzlů veřejné dopravy, konkrétně společným nástupištěm spojující železnici a autobus. Nástupiště, zejména ta, která jsou méně než 7 metrů široká, musí být navržena tak, aby byl zajištěn bezpečný průchod. S rostoucí demografickou křivkou stárnutí populace je životně důležité zajistit volný průchod podél vodicí linie během fází návrhu, jejich realizace a údržby. Pohyb a orientace osob s omezenou schopností pohybu v takto stísněných podmínkách jsou omezeny. Takové stavy mohou lidem se zrakovým postižením způsobit život ohrožující situace. Proto se příspěvek zaměřuje na rysy takových překážek, které musí projektanti, investoři a správci nemovitostí vzít v úvahu. Článek publikuje dílčí výstupy experimentálního měření volné šířky potřebné pro osoby se zrakovým postižením na společných nástupištích kolejové a nekolejové dopravy. přístupnost; překážka; manipulační prostor; volná průchozí šířka; bezpečnost; nevidomá osoba
eng Tactile Modifications at the Platforms with Rail – Bus Transfer Hubs The paper deals with tactile walking surface indicators (TWSI) within integrated public transport hubs, namely a built in platform with two edges connecting railway and bus. Platforms, especially those that are less than 7 meters wide must be designed to ensure safe passage. With the growing population ageing demographic curve, it is vital to provide a free passage along the TWSIs during the design stages, their implementation, and maintenance of the building. The most significant factor preventing safe passage is the unobstructed width in the thoroughfares (e.g. framework constructions of roofing systems, information and orientation systems, station furniture, and other equipment). The movement and orientation of people with limited mobility in such cramped conditions are restricted. Such conditions can cause life-threatening situations for visually impaired people. That is why this paper focuses on features of such obstacles, which designers, investors, and property managers must take into consideration. The article publishes partial measurements of unobstructed width needed by visually impaired people at rail - bus platforms.. accessibility; obstacles; manoeuvring zone; unobstructed width; blind passengers’ safety