Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Simulation of Railway Lines with a Simplified Interlocking System
Autoři: Široký Jaromír | Nachtigall Petr | Tischer Erik | Gasparik Jozef
Rok: 2021
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Sustainability
Název nakladatele: MDPI
Místo vydání: BASEL
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Simulace železničních tratí se zjednodušeným zabezpečovacím systémem Tento příspěvek se zabývá železničními tratěmi s nízkou intenzitou provozu, kde jsou vlaky provozovány za zjednodušených podmínek. Tyto podmínky jsou uvedeny v předpisu a na trati není žádné zabezpečovací zařízení. Celý železniční provoz je organizován podle předpisu ve spolupráci s vlakovou četou. Pro výpočet propustnosti můžeme použít analytické nebo simulační metody. Na těchto linkách je velký problém s běžnými pracovními metodami z důvodu zvláštních okolností na každé lince, které ovlivňují technologické časy a spolehlivost výpočtu. Zjednodušenými podmínkami je transformace běžných stavědel na administrativní úrovni. Proto je velmi komplikované použít běžný simulační model. Většina simulačních nástrojů s ním neumí pracovat. Motivací tohoto příspěvku je dokázat, že moderní simulační nástroje jsou použitelné i pro tyto specifické podmínky. Simulační model byl postaven v SW OpenTrack, který je schopen modifikovat své funkce tak, aby zjistil každou technologickou akci tak, aby byla zajištěna správná funkce modelu. Tato funkcionalita je v článku popsána obecně a implementována na případové studii. zjednodušený provoz; simulace; železniční doprava; kapacita dráhy.
eng Simulation of Railway Lines with a Simplified Interlocking System This paper deals with railway lines with low traffic intensity where trains are operated under simplified conditions. Those conditions are stated in a regulation, and there is no interlocking system on the line. The whole railway operation is organized according to a regulation in cooperation with the train crew. For the calculation of the throughput, we can use analytic or simulation methods. On those lines there is a big problem with the common working methods because of special circumstances on each line, which are influencing the technological times and reliability of the calculation. The simplified conditions are the transforming of regular interlocking systems on the administrative level. Therefore, it is very complicated to use a common simulation model. Most of the simulation tools are not able to work with it. The motivation of this paper is to prove that modern simulation tools are usable for that specific condition as well. The simulation model was built in SW OpenTrack which is able to modify its functions to figure out each technological action to ensure the correct function of the model. This functionality is described in the paper in general and implemented on a case study. simulation; OpenTrack; operating intervals; line capacity