Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Analýza vazeb mezi potřebami el. trakce a nastavením tarifních systémů a optimalizace nastavení rezervovaných příkonů trakčních napájecích stanic
Autoři: Pešek Martin | Potáček Lukáš | Mašek Zdeněk
Rok: 2022
Druh publikace: software
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza vazeb mezi potřebami el. trakce a nastavením tarifních systémů a optimalizace nastavení rezervovaných příkonů trakčních napájecích stanic V ČR je k distribuční soustavě připojeno přes 90 trakčních napájecích stanic. Tyto TNS jsou sdruženy do 9 fiktivních sdružených odběrných míst, na kterých se vyhodnocují technické veličiny odběru elektřiny z distribuční sítě a podle nich hradí příslušné platby za elektřinu. Jednou z veličin je tzv. rezervovaný příkon, hodnota příkonu, kterou může odběratel z distribuční sítě čerpat. Tato hodnota se velmi výrazně promítá do provozní ekonomiky železnice. SW je vzhledem k nejasnostem ohledně nastavení budoucího tarifní struktury regulovaných plateb v elektroenergetice koncipován značně otevřeně a parametricky a umožňuje nastavení velkého množství parametrů a jejich kombinací, což se dále projeví ve výpočtu výsledné ceny v nové tarifní struktuře. Nalezení optimální skladby jednotlivých parametrů je cílem optimalizace vyvinutého SW. Jako vstupní data pro program slouží soubor vytvořený v MS Excel, který obsahuje všechny parametry sdružených odběrových míst a údaje o současné a nové tarifní struktuře. Tyto údaje je možné dále editovat přímo v programu. Rezervovaný příkon; jednotná napájecí soustava; trakční napájecí stanice; železnice
eng Analysis of the links between the needs of electric traction and the setting of tariff systems and optimization of the settings of reserved capacity of traction substations In the Czech Republic, over 90 traction substations are connected to the distribution system. These traction substations are grouped together in 9 fictitious combined consumption points where the technical quantities of electricity from the distribution network are evaluated and the relevant electricity payments are paid accordingly. One quantity is the so-called reserved capacity, the value of the power that the customer can draw from the distribution network. This value is very much reflected in the operational economy of the railway. SW, due to the lack of clarity regarding the setting of the future tariff structure of regulated payments in the electricity sector, is conceived in a very open and qualitative way and allows the setting of a large number of parameters and their combinations, which will be further reflected in the calculation of the resulting price in the new tariff structure. Finding the optimal model of individual parameters is the goal of optimization developed by SW. The input data for the program is a file created in MS Excel, which contains all parameters of the combined subscription points and data on the current and new tariff structure. These data can be further edited directly in the programme. single phase rail power system; traction substation; railway