Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Improving single-track railway line capacity using extended station switch point area
Rok: 2022
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Journal of Rail Transport Planning and Management
Strana od-do: 1-19
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Zvýšení propustnosti jednokolejné trati pomocí rozšířeného zhlaví Příspěvek se zaměřuje na možné zvýšení kapacity úseku mezi dvěma stanicemi jednokolejné železniční trati pomocí rozšířeného zhlaví a na metody hodnocení kapacity takové železniční infrastruktury, kde se část jednokolejného úseku trati, která není sama vybavena např. oddílovými návěstidly, stává částečně dvoukolejnou. Tyto metody mohou rozšířit současné obecné metody posuzování kapacity a umožnit podrobnější posouzení v tomto specifickém případě. Výzkum byl prováděn na třech úrovních. První je pouze analytická, druhá je založena na vyvinutém vlastním mezoskopickém stochastickém simulačním modelu a třetí je založena na stochastickém mikrosimulačním modelu vypracovaném pomocí softwaru OpenTrack. Rozdělená řešení na jednotlivých úrovních mohou poskytnout posouzení s různými nároky na výpočet a vývoj modelu. Postupná řešení na jednotlivých úrovních mohou racionalizovat posouzení kapacity. kapacita; zpoždění; simulace; jednokolejná trať; zhlaví stanice
eng Improving single-track railway line capacity using extended station switch point area The paper focuses on the possible capacity improvement of a segment between two stations of a single-track railway line by using of extended station switch point area and on methods assessing the capacity of such railway infrastructure, where a part of a single-track line segment being not equipped itself with e.g. line blocks becomes partially double-tracked. These methods can extend state-or-art general capacity assessment methods and allow more detailed assessment in this specific case. The research was conducted on three levels. The first is only analytic, the second is based on the developed own mesoscopic stochastic simulation model and the third is based on a stochastic microsimulation model elaborated by using the OpenTrack software. Divided solutions on each level can provide assessments with different demands on computation and model development. Stepwise solutions at the individual level may rationalize capacity assessment. capacity; delay; simulation; single-track railway line; switch point area