Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Length of transfer time between connecting trains – is there an ideal value?
Autoři: Froněk Jan | Chlumecký Jaroslav | Vymětal Daniel
Rok: 2022
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Acta Polytechnica CTU Proceedings. Vol. 43
Název nakladatele: České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 13-17
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Délka přestupní doby mezi přípojnými vlaky - existuje ideální varianta? valitní veřejná doprava je nezbytnou součástí globální mobility. Obecně je snaha o to, aby MHD využívalo co nejvíce uživatelů dopravy. Mezi subsystémy MHD patří i železniční doprava. Cestování vlakem je v dnešní době nejen záležitostí překonávání větších vzdáleností ve vnitrostátní a mezinárodní dopravě, ale také každodenním dojížděním do práce, školy či služeb. Příměstská železniční doprava bývá součástí integrovaných dopravních systémů, jejichž principem je možnost využít více druhů dopravních prostředků v jedné jízdě na jízdenku. Ukazatelem správného fungování těchto systémů je existence kvalitních a pohodlných přestupních termínů a spolehlivých přestupních spojů, které minimalizují čekací doby a celkovou dobu strávenou přepravou. V rámci těchto systémů neexistuje žádná síťově specifická maximální doba přestupu, která obvykle závisí na technickém řešení přestupního bodu, vzdálenosti, kterou musí cestující urazit mezi vozidly nebo technologii odbavení (například nástup předními dveřmi, turnikety, atd.). atd.). ideální hodnota přestupní doby z hlediska pravděpodobnosti, že cestujícímu přípoj neujede a zároveň představuje různé aspekty pohledu na tuto problematiku. A to na specifické trase Ostrava – Praha, která je nejvytíženější v České republice. V rámci něj budou vybrány dva referenční spoje (jeden pro každý směr), bude stanovena střední hodnota zpoždění ve stanicích se spoji a další statistické ukazatele. Dále je vytvořena simulace zpoždění vlaků metodou Monte Carlo, ze které se určí pravděpodobnost spojení a následně míra nespokojenosti s trasou při zachování stávajících spojení. Ze kterého je následně identifikován přestupní čas, ve kterém je pravděpodobnost projetí co nejnižší, ale zároveň v běžných situacích nemusí cestující čekat příliš dlouho.
eng Length of transfer time between connecting trains – is there an ideal value? Quality public transport is an essential part of global mobility. In general, there is an effort to ensure that as many transport users as possible use public transport. The public transport subsystems also include rail transport. Nowadays, traveling by train is not only a matter of overcoming longer distances in national and international transport, but also a matter of daily commuting to work, school or service. Suburban rail transport is usually part of integrated transport systems, the principle of which is the possibility to use several types of means of transport in one journey per ticket. An indicator of the proper functioning of these systems is the existence of quality and convenient transfer dates and reliable transfer links that minimize waiting times and total time spent on transportation. Within these systems, there is no network-specific maximum transfer time, which usually depends on the technical solution of the transfer point, the distance that passengers have to cover between vehicles or check-in technology (for example, front door boarding, turnstiles, etc.). the ideal value of the transfer time in terms of the probability that the passenger will not miss the connection and at the same time represents different aspects of the view of this issue. This is on the specific route Ostrava – Prague, which is the busiest in the Czech Republic. Within it, two reference links will be selected (one for each direction), the mean value of the delay in the stations with connections and other statistical indicators will be determined. Furthermore, a simulation of train delays is created using the Monte Carlo method, from which the probability of a connection is determined and subsequently the degree of dissatisfaction with the route is determined while maintaining the current connections. From which a transfer time is subsequently identified in which the probability of passing is as low as possible, but at the same time in normal situations passengers do not hav public transport, connecting trains, stability of timetable, transfer time