Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Využití kapacity dráhy na traťovém úseku Brno-Maloměřice – Tišnov před a po zavedení odklonových tras z I. tranzitního koridoru
Autoři: Zeman Vladimír | Drdla Pavel
Rok: 2022
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Perner´s Contacts
Strana od-do: 1-12
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Využití kapacity dráhy na traťovém úseku Brno-Maloměřice – Tišnov před a po zavedení odklonových tras z I. tranzitního koridoru Tento článek hodnotí využití kapacity dopravní infrastruktury na traťovém úseku Brno-Maloměřice –Tišnov svyužitím metodiky Správy železnic dle SM 124. Nejprve je prováděno zjišťování plánovanéhoa skutečného provozu zhlediska jeho intenzity a druhového složení vlaků před a po zavedení odklonových tras zI. tranzitního koridoru. Následně je vyhodnocena kapacita obou traťových kolejí vjednotlivých mezistanicích úsecích. Dále je diskutována otázka nedostatečného počtu nástupištních hran ve stanici Tišnov a představeno řešení dle autorůa dle plánovaného projektu rekonstrukce. Rovněž jsou prezentovány výsledky separátní simulace provozu na zhlaví vobvodu St. 3 stanice Brno-Maloměřice a na kuřimském zhlaví vTišnově. kapacita dráhy; železnice; Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje; řízení železničního provozu; separátní simulace
eng The Use of the Transport Infrastructure Capacity on the Brno-Maloměřice –Tišnov Line Section before and after the Introduction of Diversion Routes from the Czech First Transit Corridor This article evaluates the use of the transport infrastructure capacity on the Brno-Maloměřice –Tišnov line section using the methodology of Správa železnic (Czech railway infrastructure manager) according to SM 124. First, the planned and actual traffic is determined in terms of its intensity and the type ofcomposition of trains before and after the introduction of diversion routes from the Czechfirst transit corridor. Subsequently, the capacity of both tracks in all interstation sections is evaluated. Furthermore, the issue of the insufficient number of platforms in the station Tišnov is discussed and a solution according to the authorsand according to the planned reconstruction project is presented. There are also presented the results of a separate traffic simulation at the junctions in the St. 3 of the station Brno-Maloměřice and at the set of junctions in the station Tišnov from the side of the station Kuřim. capacity of railway infrastructure; railway; IDS JMK (Integrated Transport System of South-Moravian Region); railway transport dispatching; separate simulation