Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Transformation of Marketing Macro-Economic Environment of Tourism with Emphasis on Changes in Mobility During COVID-19 Pandemic
Autoři: Černá Jana | Lejsková Pavla | Ližbetinová Lenka | Matúšová Jana Galera
Rok: 2022
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: LOGI – Scientific Journal on Transport and Logistics
Strana od-do: 186-197
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Transformace marketingového makroekonomického prostředí cestovního ruchu s důrazem na změny v mobilitě během pandemie COVID-19 Po paralýze trhu způsobené globální pandemií COVID-19 stagnují aktivity na trhu cestovního ruchu. Situace v této oblasti je velmi obtížně předvídatelná z důvodu politických a legislativních zásahů, změn v ekonomické výkonnosti sektoru cestovního ruchu a masivních změn poptávky. Tento příspěvek si klade za cíl popsat současné makroekonomické trendy, které mají dopad na sektor cestovního ruchu, a přispět tak k vytvoření určitého základu vstupů do diskuse o možné orientaci celého sektoru, a tedy i podniků a budoucí tvorbě služeb v evropského prostoru. Tohoto cíle je dosaženo pomocí PESTLE analýzy založené na srovnávací analýze nejnovějších faktorů makroekonomického marketingového prostředí, na výsledcích studie zaměřené na změnu mobility obyvatel ČR, dále na zjištěných trendech v cestovního ruchu před a po pandemii COVID-19. Prezentované poznatky jsou podkladem pro diskusi o koncepci a tvorbě nových služeb v rámci cestovního ruchu v ČR a Evropě. změny mobility; COVID-19; makroekonomické prostředí; PESTLE; cestovní ruch
eng Transformation of Marketing Macro-Economic Environment of Tourism with Emphasis on Changes in Mobility During COVID-19 Pandemic General activity in the tourism market has been stagnating since the market paralysis caused by the COVID-19 global pandemic. The situation is difficult to predict due to political and legislative interventions, changes in the economic performance of the tourism sector, and massive changes in demand. The paper aims at depicting the current macro-economic trends that have an impact on the tourism sector, thus contributing to the formation of some basis of inputs into the discussion concerning a possible orientation of the sector and businesses and future creation of services and products in the European area. The objective is achieved using the model of PESTLE analysis based on a comparative analysis of the latest and the most recent factors of the macroeconomic marketing environment, the findings of a study on a change in mobility of the inhabitants of the Czech Republic, trends in the tourism sector before and after the COVID-19 pandemic. The presented findings provide a basis for discussion on the concept orientation and the creation of tourism services and products in the Czech Republic and Europe. changes in mobility; COVID-19; macroeconomic environment; PESTLE; tourism