Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Multi-body simulační model vozu jednopodlažní elektrické jednotky
Rok: 2023
Druh publikace: ostatní do riv
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Multi-body simulační model vozu jednopodlažní elektrické jednotky Nově vytvořený multi-body modelu vozu jednopodlažní elektrické jednotky ŠKODA 10Ev je jedním z plánovaných výstupů řešení projektu Technologické agentury ČR ev. č. CK04000210 (identifikační číslo výsledku CK04000210-V3). Tento model byl vytvořen v programovém systému SJKV, který je dlouhodobě vyvíjen na Dislokovaném pracovišti Dopravní fakulty Jana Pernera v České Třebové, čímž vznikla nová varianta systému SJKV-10Ev. Nejvýznamnějším specifikem nového modelu je implementace semiaktivního řízení příčných a svislých tlumičů sekundárního vypružení s využitím algoritmu SkyHook Linear. V rámci dalšího řešení projektu bude vytvořený simulační model sloužit pro další vývoj a optimalizaci semiaktivního systému tlumení. Součástí výsledku je popis modelu uvedený ve zprávě č. SAEMU-2023-TM-02. multi-body model; kolejové vozidlo; elektrická jednotka; sekundární vypružení; tlumič; semiaktivní řízení; SJKV
eng Multi-body simulation model of an EMU vehicle The newly created multi-body model of a vehicle of an electric multiple unit (EMU) ŠKODA 10Ev is one of the planned outputs of the R&D project of the Technology Agency of the Czech Republic No. CK04000210 (output ID: CK04000210-V3). The model was created in the multi-body simulation tool SJKV which is being developed at the Subsidiary of the Faculty of Transport Engineering of the University of Pardubice in Česká Třebová; the new version named SJKV-10Ev was created. The most significant particularity of the new model is an implementation of the semi-active control of lateral and vertical secondary dampers using SkyHook Linear algorithm. In framework of further research work, this MBS model will be used for optimization of the semi-active damping system. A model description in the research report No. SAEMU-2023-TM-02 is a part of this output. multi-body model; rail vehicle; EMU; secondary suspension; damper; semi-active control; SJKV simulation tool