Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Mobilní zařízení pro měření a sběr dat o výhybce DISC-M
Rok: 2023
Druh publikace: prototyp, funkční vzorek
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Mobilní zařízení pro měření a sběr dat o výhybce DISC-M Výstupem projektu je autonomní měřící zařízení DISC-M pro záznam dynamické interakce při průjezdů vozidla výhybkou, který je dále vyhodnocován a je využíván pro diagnostiku stavu srdcovkové části výhybky. Funkční vzorek umožňuje měřit vybrané veličiny (v tomto případě zrychlení) na vozidle za jízdy. Unikátnost zařízení spočívá v tom, že umožňuje autonomně měřit za jízdy vozidla pouze v tzv. bodech zájmu - pomocí GNSS souřadnic definované lokality (není nutná instalace značek v koleji, malý objem ukládaných dat). Další funkcionalitou je originální způsob zjištění orientace vozidla a směru jízdy a vyhledání pevné srdcovky v signálu. Zařízení umožňuje diagnostikovat výhybky s pevným hrotem srdcovky speciálním vozidlem (diagnostický prostředek správce infrastruktury) či vozidly v běžném provozu. Datové výstupy (informace) ze zařízení jsou využitelné pro hodnocení stavu výhybky strojovým učením a podporují přechod k prediktivnímu systému údržby výhybek. měření; dynamika; kolejové vozidlo; výhybka; diagnostika
eng Mobile device DISC-M for measuring and collecting data about the turnouts The output of the project is an autonomous measuring device DISC-M for recording dynamic interaction during vehicle run through turnouts, which is further evaluated and used to diagnose the condition of the frog part of the turnout. The functional sample makes it possible to measure selected quantities (acceleration in this case) on the running vehicle. The uniqueness of the device lies in the fact that it enables autonomous measurement of vehicles while running only in the so-called points of interest - using GNSS coordinates of defined locations (no installation of markers in the track is necessary, small volume of stored data). Another functionality is an original way of detecting the orientation of the vehicle and the direction of run and finding a fixed frog in the signal. The device makes it possible to diagnose turnouts with a fixed frog point with a special vehicle (infrastructure manager diagnostic tool) or with railway vehicles in normal operation. The data output (information) from the device can be used to evaluate the state of the turnout by machine learning and support the transition to a predictive turnout maintenance system. measurement; dynamic; rail vehicle; turnout; diagnostics