Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Design of Restrictive Conditions for Simultaneous Loading and Unloading of Goods with Different Temperature Regimes in Vehicle Routing Problem
Rok: 2024
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: LOGI – Scientific Journal on Transport and Logistics
Strana od-do: 97-108
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Návrh omezujících podmínek pro současnou nakládku a vykládku zboží s různými teplotními režimy v problému trasování vozidel Článek se zabývá problémem směrování vozidel, který zahrnuje současnou nakládku a vykládku zboží s různými teplotními režimy. Stávající modifikace problému ani současné softwarové produkty se nezaměřují na společnou přepravu zboží s různými teplotními režimy. V příspěvku jsou stanoveny omezující podmínky pro společnou přepravu zboží s různými teplotními režimy, které lze využít v rámci různých typů optimalizačních algoritmů řešících problémy trasování vozidel. Zohlednění navržených podmínek v těchto algoritmech zvýší využití užitečné hmotnosti vozidla a ložného prostoru při dodržení stanovených závazných podmínek pro přepravu potravin. Tím se sníží počet jízd potřebných k provedení přepravy, což povede k úspoře provozních nákladů. Operační výzkum; současná nakládka a vykládka; nová omezující podmínka; více teplotních režimů
eng Design of Restrictive Conditions for Simultaneous Loading and Unloading of Goods with Different Temperature Regimes in Vehicle Routing Problem This paper deals with the vehicle routing problem involving simultaneous loading and unloading of goods with different temperature regimes. Existing modifications of the problem as well as current software products do not focus on the transport of goods with different temperature regimes. In this paper, restrictive conditions for the joint transportation of goods with multiple temperature regimes are determined, which can be used within various types of optimization algorithms that address vehicle routing problems. Considering the proposed conditions in these algorithms will increase the utilization of the vehicle payload, and load space while complying with the established mandatory rules for the transport of foodstuffs. This will reduce the number of journeys required to carry out the transport, thus resulting in savings in operating costs. Operational research;vehicle routing problem;simultaneous loading and unloading;new restrictive condition;multiple temperature regimes