Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Use of Automation in Rail Transport to Ensure Interchanges in Regional Passenger Transport
Rok: 2024
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Komunikácie: Communications (Scientific Letters of the University of Žilina)
Název nakladatele: EDIS - vydavateľstvo Žilinskej univerzity
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: D82-D91
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Využití automatizace v železniční dopravě k zajištění návazností v regionální osobní dopravě Tento článek se zabývá využitím automatizace v železniční dopravě pro zajištění přestupních vazeb ve veřejné osobní dopravě. Jsou představeny způsoby řízení železniční dopravy v České republice a je posouzena jejich vhodnost pro využití automatizace v regionální osobní dopravě. Autoři se zabývají dopady automatizace pouze z technologického hlediska. V článku autoři navrhují modifikaci odjezdu vlaku s využitím dispozičního kritéria a časových zarážek pro zajištění přestupních vazeb pomocí automatického stavění vlakových cest. Autoři uvažují o využití Real Time Rescheduling v reálném čase s ohledem na provoz na železniční trati a také na dopravní vazby veřejné linkové dopravy. Článek navrhuje využití automatizačního softwaru ke zkvalitnění veřejné osobní dopravy. automatické stavění vlakových cest; časová zarážka; dispoziční kritéria; přestupní vazby; regionální osobní doprava
eng The Use of Automation in Rail Transport to Ensure Interchanges in Regional Passenger Transport This paper deals with the use of automation in rail transport to provide transfer links in public passenger transport. The methods of railway transport management in the Czech Republic are presented and their suitability for the use of automation in regional passenger transport is assessed. The authors consider the impact of automation only from a technological point of view. In this paper, the authors propose a modification of the train departure using a layout criterion and time stops to provide transfer links using the Automatic Route Setting System. The authors consider the use of the Real Time Rescheduling considering the traffic on the railway line, as well as the traffic connections of the public line transport. The paper proposes the use of automation software to improve the quality of public passenger transport. automatic route setting system; time stop; layout criterion; transfer links; regional public transport