Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Výzkum trakčního pohonu se synchronním motorem s permanentními magnety
Autoři: Novák Jaroslav | Šimánek Jiří | Černý Ondřej
Rok: 2007
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: From Horse-drawn Railway to High-speed Transportation Systems: Od koněspřežné železnice k vysokorychlostním dopravním systémům
Název nakladatele: České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání: ČVUT Praha
Strana od-do: 293-296
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výzkum trakčního pohonu se synchronním motorem s permanentními magnety Článek přináší popis výzkumu trakčního pohonu se synchronním trakčním motorem s permanentními magnety. Výzkum je zaměřen na vývoj regulační struktury. V článku jsou popsány a porovnány dvě regulační struktury. První ze struktur je tzv. regulace fázových proudů, která je založena na regulaci aktuální hodnoty fázových proudů. Druhá struktura vychází z klasického vektorového řízení synchronního motoru v transformovaných souřadnicích. V článku jsou uvedeny výsledky ze simulace obou regulačních struktur. V článku je též uveden popis zkušebního standu se synchronním motorem s permanentními magnety o výkonu 58 kW, který je využíván pro experimentální část výzkumu. synchronní motor s permanentními magnety, adaptivní regulace, přímý pohon
eng Research of Permanent Magnet Synchronous Motor Traction Drive The paper deals with description of our research in field of traction drive with permanent magnet synchronous motor (PMSM). The research is focused on control algorithm development. Two control algorithms are described and compared in the paper. The first algorithm is a phase current control algorithm which is based on actual current control. The second is control algorithm based on field oriented control. There are presented results of simulations of both algorithms. A special testing stand powered by PMSM with nominal power 58 kW is used for our research. The testing stand is described here too. permanent magnet synchronous motor, adaptive control, direct drive