Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Ověření nestabilního chodu vozu MPV22 pomocí simulačních výpočtů
Rok: 2007
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Súčasné problémy v koľajových vozidlách. Diel I
Název nakladatele: VTS pri Žilinskej univerzite
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 413-420
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Ověření nestabilního chodu vozu MPV22 pomocí simulačních výpočtů V roce 2003 provedly České dráhy, a.s., Traťová strojní stanice Pardubice první rekonstrukci motorového pracovního vozu DGKu-5 na motorový pracovní vůz MPV22. Při jízdě na koridorových tratích se u tohoto vozu vyskytl problém s jízdními vlastnostmi, který byl zcela odstraněn následnou konstrukční úpravou vůlí v pojezdu. Byla provedena měření zrychlení na ložiskových skříních pro stav vozidla před úpravou i po úpravě. Následně byl proveden simulační výpočet jízdy tohoto vozidla ve stavu před úpravou i po úpravě. Tento příspěvek prezentuje výsledky simulačních výpočtů jízdy vozidla při neklidném chodu. Je provedeno porovnání výsledků měření vlastností s výsledky simulačních výpočtů vozidla. simulace, jízdní vlastnosti
eng Verification of MPV22 vehicle instable running behavior by the way of simulation calculation In 2003 the Czech Railways, Track Machine Station in Pardubice made reconstruction of the working Diesel car DGKu-5 to working Diesel car MPV22. The problem concerning the running behavior of the car had occurred during its run on the Czech Railways Corridore tracks, and the difficulties were eliminated after a treatment of the clearances in the former wheel set guide. There were carried out measurement of acceleration on the bearing boxes before and also after the elimination of the clearances. Next there were carried simulation calculation of car running in condition with original wheel set guide (before elimination of the clearances) and also with its modification. The paper presents results of the car running simulation calculation in condition instable behaviour. Comparing of running behaviour measuring results with simulation calculation results will be presented in this paper too. computational simulation, running behaviour