Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Vehicle-track Interaction by Passing through Turnouts
Rok: 2007
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 7th International Conference on Railway Bogies and Running Gears - BOGIE 07
Název nakladatele: Budapest University of Technology and Economics
Místo vydání: Budapešť
Strana od-do: 35-36
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Interakce vozidlo-kolej při průjezdu výhybkami Za účelem kvantifikace dynamických účinků vozidla při průjezdu výhybkami zvýšenou rychlostí byla vyvinuta metodika měření a hodnocení zrychlení na ložiskových skříních vozidla. Metodika je založena na statistickém hodnocení naměřených hodnot zrychlení v příčném a svislém směru při průjezdu oběma kritickými oblastmi výhybky (jazyk a srdcovka). V roce 2004 byla využita při zjišťování dynamických účinků vozidla při jízdě rychlostí až 230 km/h v rámci vysokorychlostních zkoušek jednotky řady 680 CD v úseku Břeclav ? Hrušovany u Brna. Na základě zjištěných relativně vysokých hodnot dynamických účinků jednotky při průjezdu přes srdcovky některých výhybek bylo před vysokorychlostními zkouškami v roce 2005 v úseku Zámrsk ? Pardubice provedeno ověření stavu výhybek. Analýzou kinematického vztahu dvojkolí a koleje byla zjištěna svislá trajektorie dvojkolí při průjezdu srdcovkovou částí. V rámci zkušebních jízd jednotky s naklápěcí skříní řady 680 zvýšenou rychlostí v obloucích vybraných traťových úseků I. a II. koridoru Českých drah bylo provedeno ověření stavu obloukových výhybek za účelem možnosti zvýšení rychlosti na obloukových zhlavích vybraných stanic. Hodnoceny byly dynamické účinky vozidla v příčném směru při průjezdu srdcovkovou částí výhybek. Na základě změřených geometrických parametrů dvojkolí a koleje byly provedeny simulační výpočty průjezdu vozidla přes vybrané výhybky a výsledky těchto simulačních výpočtů byly porovnány s provedenými měřeními. Zvýšené dynamické účinky vozidla při průjezdu výhybkou, které se projevují ve formě impulsních rázů mají negativní vliv jak na jednotlivé komponenty výhybky, tak i na životnost všech neodpružených částí vozidel. dynamické účinky, výhybka, srdcovka, jazyk, dvojkolí, vysoká rychlost, měření zrychlení
eng Vehicle-track Interaction by Passing through Turnouts For the quantification of vehicle dynamic effects at passing over turnouts at a higher speed there was developed a methodology for evaluating of acceleration measured on vehicle axle boxes. The methodology is based on statistical evaluation of a lateral and vertical acceleration measured values by passing over both critical parts of a turnout (tongue, frog). The created methodology was used for investigation of vehicle dynamic effects by running at speed up to 230 km/h in the year 2004 in terms of high-speed tests of tilting-body unit class 680 CD on track line Břeclav ? Hrušovany u Brna. There was found relatively high values of dynamic effects already at a speed 160 km/h. That?s why the verification of turnout?s state was carried out before high-speed tests at track line Zámrsk ? Pardubice in the year 2005. There was found out longitudinal path of wheel passing over a frog area by kinematical analysis. In terms of tilting-body unit class 680 tests at a higher speed in curves of chosen track lines of 1st and 2nd corridor in Czech Republic there was carried out also verification of curved turnouts state according to methodology mentioned above with a view to possibility of speed increasing at curved throats of chosen stations. Lateral vehicle dynamic effects at passing over a curved turnout frog area were evaluated. There were carried out simulation calculations of vehicle passing over a turnout based on measured geometric parameters of wheelset as well as chosen turnouts. Results of the calculations were compared with measurements. The increased vehicle dynamic effects found in pulsed beats character influence negatively the turnouts part (not only wheel contacting parts) as well as operating life all unsuspended parts of vehicles. dynamic effects, turnout, turnout frog, turnout tongue, wheelset, high-speed, measuring acceleration