Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Unit Class 680 Dynamic Effects in the Course of Passing over Turnouts of Corridor Tracks
Rok: 2007
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Applied and Computational Mechanics
Název nakladatele: Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání: Plzeň
Strana od-do: 711-720
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Dynamické účinky jednotky řady 680 při průjezdu výhybkami na koridorových tratích Za účelem kvantifikace dynamických účinků vozidla při průjezdu výhybkami zvýšenou rychlostí byla vyvinuta metodika měření a hodnocení zrychlení na ložiskových skříních vozidla. Metodika je založena na statistickém hodnocení naměřených hodnot zrychlení v příčném a svislém směru při průjezdu oběma kritickými oblastmi výhybky (jazyk a srdcovka). V roce 2004 byla využita při zjišťování dynamických účinků vozidla při jízdě rychlostí až 230 km/h v rámci vysokorychlostních zkoušek jednotky řady 680 CD. V rámci zkušebních jízd jednotky s naklápěcí skříní řady 680 zvýšenou rychlostí v obloucích vybraných traťových úseků I. a II. koridoru Českých drah bylo provedeno ověření stavu obloukových výhybek za účelem možnosti zvýšení rychlosti na obloukových zhlavích vybraných stanic. Hodnoceny byly dynamické účinky vozidla v příčném směru při průjezdu srdcovkovou částí výhybek. Na základě změřených geometrických parametrů dvojkolí a koleje byly provedeny simulační výpočty průjezdu vozidla přes vybrané výhybky a výsledky těchto simulačních výpočtů byly porovnány s provedenými měřeními. Zvýšené dynamické účinky vozidla při průjezdu výhybkou, které se projevují ve formě impulsních rázů mají negativní vliv jak na jednotlivé komponenty výhybky, tak i na životnost všech neodpružených částí vozidel. dynamické účinky, výhybka, srdcovka, jazyk, dvojkolí, vysoká rychlost, měření zrychlení
eng Unit Class 680 Dynamic Effects in the Course of Passing over Turnouts of Corridor Tracks For the quantification of vehicle dynamic effects at passing over turnouts at a higher speed there was developed a methodology for evaluating of acceleration measured on vehicle axle boxes in the year 2003. The methodology is based on statistical evaluation of lateral and vertical acceleration measured values at passing over both critical parts of a turnout (tongue, frog). The created methodology was used for investigation of vehicle dynamic effects by running at speed up to 230 km/h in the year 2004 in terms of high-speed tests of tilting-body unit class 680 CD. There was found relatively high values of dynamic effects already at a speed 160 km/h. In terms of tilting-body unit class 680 tests at a higher speed in curves of chosen track lines of 1st and 2nd corridor of Czech Railways there was carried out also verification of curved turnouts state according to methodology mentioned above with a view to possibility of speed increasing at curved throats of chosen stations. Lateral vehicle dynamic effects at passing over a curved turnout frog area were evaluated. There were carried out simulation calculations of vehicle passing over a turnout based on measured geometric parameters of wheelset as well as chosen turnouts. Results of the calculations were compared with measurements. The increased vehicle dynamic effects found in pulsed beats character influence negatively the turnouts part (not only wheel contacting parts) as well as operating life all unsuspended parts of vehicles. dynamic effects, turnout, turnout frog, turnout tongue, wheelset, high-speed, measuring acceleration