Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Improved Safe-life Prediction of Existing Bridge Structures
Autoři: Menčík Jaroslav | Beran Lukáš | Culek Bohumil
Rok: 2007
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Název zdroje: Bridge Design, Construction and Maintenance 2007
Název nakladatele: Thomas Telford Ltd.
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Zdokonalené předpovídání bezpečné životnosti existujících mostních konstrukcí. Článek informuje o několika perspektivních metodách pro posuzování spolehlivosti existujících železničních (ocelových) mostů: 1) posouzení bezpečnosti proti poruše přetížením pomocí nově definované provozní zatížitelnosti, 2) stanovení zatížení a napětí v konstrukci s použitím železničních informačních systémů, 3) odhad únavového života prostřednictvím Wöhlerových křivek a monitorování dopravního zatížení, 4) plně pravděpodobnostní odhad zbytkového života pomocí tříparametrické metody rain-flow a simulací Monte Carlo, 5) odhad bezpečného života konstrukce s trhlinami s užitím lomové mechaniky, 6) lepší posouzení výsledků inspekcí použitím fuzzy logiky a dalších pokročilých metod. mosty, životnost, únava, bezpečnost, metoda Monte Carlo, rain-flow, fuzzy metody, lomová mechanika, metoda konečných prvků, analýza napětí
eng Improved Safe-life Prediction of Existing Bridge Structures Due to high costs of new bridges, ways have been sought for more accurate assessment of the safety and residual life of existing bridges so that they can be operated longer, but without unacceptable risk. The paper informs about several prospective methods for reliability assessment of existing railway (steel) bridges: 1) evaluation of safety against failure due to overloading, based on a new definition of traffic load rating factor, 2) determination of loads and stresses using railway information systems and computer simulation, 3) estimation of fatigue life using Wöhler curve and traffic monitoring, 4) fully probabilistic estimation of remaining life using three-parameter rain-flow analysis and Monte Carlo simulation, 5) estimate of safe life of a bridge structure with cracks using fracture mechanics approach, and 6) better evaluation of inspection results using fuzzy logic and other advanced methods. Bridges, lifetime, fatigue, safety, load, Monte Carlo simulation, fracture mechanics, fuzzy methods, rain-flow method, simulation, Finite Element Method, stress analysis