Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

MKP model pneumatiky - Rozhraní matrice-výztuž ocelokordového nárazníku (Tire FEM Model - Adhesive Bond of Rubber-Steel Cord Belt)
Autoři: Krmela Jan | Pešlová Františka | Valášek Rudolf
Rok: 2008
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceeding of the 2nd International scientific conference New Technology Knowledge and Information 2008
Název nakladatele: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání: Ústí nad Labem
Strana od-do: 1-5
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze MKP model pneumatiky - Rozhraní matrice-výztuž ocelokordového nárazníku (Tire FEM Model - Adhesive Bond of Rubber-Steel Cord Belt) Příspěvek se zabývá adhezní vazbou ocelový kord-pryž v pneumatice pro osobní automobily z pohledu mikroskopického pozorování s využitím metalografie. Cílem práce je zjistit, do jaké míry je adhezní vazba výztuž-matrice citlivá na korozní napadnutí. Znalosti o této vazbě jsou nezbytné pro vytvoření MKP výpočtových modelů ocelokordového nárazníku, které by byly dobře verifikovatelné pro základní stavy zatěžování. Jedině tím lze docílit, aby modely mohly být použity i pro výpočty kombinace zatěžování, ke kterému dochází v plášti pneumatiky při provozování. The contribution deals with adhesive bond of a steel cord and rubber inside a car tire from metallography point of view. Authors proved by metallography that adhesive bond between steel cord and rubber is very sensitive to corrosive attack. The knowledge about the bond between cord-rubber is necessary for creation of FEM computational models of steel-cord belt. It requires a good verification of the FEM models for basic loading states. This is the only use these models for computations of combine loading states accrued from tire in operation. Pneumatika;ocelokord-pryž;adhezní vazba;degradace
eng Tire FEM Model - Adhesive Bond of Rubber-Steel Cord Belt The contribution deals with adhesive bond of a steel cord and rubber inside a car tire from metallography point of view. Authors proved by metallography that adhesive bond between steel cord and rubber is very sensitive to corrosive attack. The knowledge about the bond between cord-rubber is necessary for creation of FEM computational models of steel-cord belt. It requires a good verification of the FEM models for basic loading states. This is the only use these models for computations of combine loading states accrued from tire in operation. Tire;steel cord-rubber;adhesive bond;degradation process