Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Řízení kol zadní nápravy z pohledu bezpečnosti silničních vozidel
Autoři: Tesař Miroslav
Rok: 2008
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: "VEHICLES 2008" New trends in the construction and exploitation of vehicles
Název nakladatele: Slovenská poľnohospodárská univerzita v Nitre
Místo vydání: Nitra
Strana od-do: 29
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Řízení kol zadní nápravy z pohledu bezpečnosti silničních vozidel Jednou z hlavních oblastí bezpečnosti automobilů je směrová stabilita. Zlepšování směrové stability je cílem, ale i prostředkem ke zlepšení jízdních vlastností vozidel ve vztahu k bezpečnosti provozu. Současné automobily jsou vybavovány elektronickými systémy, jejichž cílem je zlepšit směrovou stabiltiu a tím posílit bezpečnost vozidel a jejich odezvu zejména v kritických situacích. Jednou z cest, které se nabízejí, je řízení všech kol vozidla. Systémy definované jako STEER-BY-WIRE nabízejí možnosti jak těchto cílů dosáhnout. Touto problematikou se zabývá společný projekt Technické univerzity v Liberci a Univerzity Pardubice. Prezentovány jsou výsledky dosažené v této oblasti. řízení kol, stabilita, zadní náprava
eng Driving of back wheels from sight of the vehicles safety A directional stability is one of the main areas of the car-safety. An improvement of the directional stability is not only the aim, but also the agent for the increasing of the running properties of vehicles, in relation to the safety of their operation. The present vehicles are equipped with the electronic systems improving the directional stability and strengthening the security of vehicles as well as their response, mostly in critical situations. All wheels steering of a vehicle can be one of the possible ways. So called STEER-BY-WIRE systems can offer possibilities to reach the targets. The common project of the Technical University of Liberec and the University of Pardubice is dealing with the problems. The obtained results from the field are presented here. stability, wheel steering, rear axle