Dopravní technika, technologie a řízení
Poskytovatel: Univerzita Pardubice
Program: Studentská grantová soutěž
Období realizace: 01.01.17 - 31.12.17
Pracoviště:
Dopravní fakulta Jana Pernera - DFJP
Hlavní řešitel: Schmidová EvaSpoluřešitelé: Chocholáč Jan | Hanus Petr | Becková Helena | Culek Bohumil | Drahotský Ivo | Greiner Karel | Matuška Jaroslav | Menčík Jaroslav | Novák Jaroslav | Průša Petr | Sejkorová Marie | Široký Jaromír | Šmejda Aleš | Tesař Miroslav | Šourek David | Švadlenka Libor | Bulíček Josef | Vágner Jakub | Tomek Petr | Řoutil Ladislav
Popis:
Projekt zahrnuje různé obory dopravy; dílčí části projektu představují výzkum v oblasti technických disciplín, marketingu a technologie v souladu se zaměřením fakulty. Jednotlivé oblasti jsou zastoupeny v konkrétních zadáních především disertačních prací. Projekt významně přispěje k publikační aktivitě studentů a bude důležitou podporou pro zabezpečení experimentálního výzkumu studentů zejména v technických disciplínách. Po věcné stránce projekt představuje soubor výzkumných aktivit z různých oblastí podle jednotlivých studijních oborů a zaměření. V oblasti managementu a technologie dopravy bude výzkum zaměřen na udržitelnou dopravu měst, tvorbu a využití matematických modelů dopravní obslužnosti. Zahrnuje analýzu krizových stavů v dopravě se zaměřením na prevenci a možnosti jejich eliminace, kupř. rozbor faktorů ovlivňujících bezpečnostní opatření při odbavení cestujících na letištích, vlivů srdeční arytmie řidiče na bezpečnost silničního provozu apod. V oblasti aktuálních problémů konstrukce dopravních prostředků bude výzkum věnován studiu chování materiálů při vysoké rychlosti deformace, vč. specifických postupů hodnocení bezpečnosti proti náhlé destrukci dle lomové mechaniky. Směrem k problematice životního prostředí jsou v projektu zařazeny metody tribotechnické diagnostiky při studiu degradace motorového oleje, s vlivem na životnost. V oblasti elektroniky budou v rámci projektu provedené výpočty pro tepelné modelování odrušovacích členů pro elektrické pohony, tvorba fotovoltaických panelů do stávajícího napájecího systému experimentálního kolejového vozidla. V oblasti dopravního stavitelství bude kupř. realizována experimentální analýza vodonepropustných betonů vystavených působení vody v kombinaci s agresivním prostředím a vysokým teplotním zatížením.
Projekt zahrnuje různé obory dopravy; dílčí části projektu představují výzkum v oblasti technických disciplín, marketingu a technologie v souladu se zaměřením fakulty. Jednotlivé oblasti jsou zastoupeny v konkrétních zadáních především disertačních prací. Projekt významně přispěje k publikační aktivitě studentů a bude důležitou podporou pro zabezpečení experimentálního výzkumu studentů zejména v technických disciplínách. Po věcné stránce projekt představuje soubor výzkumných aktivit z různých oblastí podle jednotlivých studijních oborů a zaměření. V oblasti managementu a technologie dopravy bude výzkum zaměřen na udržitelnou dopravu měst, tvorbu a využití matematických modelů dopravní obslužnosti. Zahrnuje analýzu krizových stavů v dopravě se zaměřením na prevenci a možnosti jejich eliminace, kupř. rozbor faktorů ovlivňujících bezpečnostní opatření při odbavení cestujících na letištích, vlivů srdeční arytmie řidiče na bezpečnost silničního provozu apod. V oblasti aktuálních problémů konstrukce dopravních prostředků bude výzkum věnován studiu chování materiálů při vysoké rychlosti deformace, vč. specifických postupů hodnocení bezpečnosti proti náhlé destrukci dle lomové mechaniky. Směrem k problematice životního prostředí jsou v projektu zařazeny metody tribotechnické diagnostiky při studiu degradace motorového oleje, s vlivem na životnost. V oblasti elektroniky budou v rámci projektu provedené výpočty pro tepelné modelování odrušovacích členů pro elektrické pohony, tvorba fotovoltaických panelů do stávajícího napájecího systému experimentálního kolejového vozidla. V oblasti dopravního stavitelství bude kupř. realizována experimentální analýza vodonepropustných betonů vystavených působení vody v kombinaci s agresivním prostředím a vysokým teplotním zatížením.