Dopravní technika, technologie a řízení
Poskytovatel: Univerzita Pardubice
Program: Studentská grantová soutěž
Období realizace: 01.01.18 - 31.12.18
Pracoviště:
Dopravní fakulta Jana Pernera - DFJP
Hlavní řešitel: Řoutil LadislavSpoluřešitelé: Bubeník Michal | Mondek Norbert | Schmid Michal | Froněk Jan | Postupová Novotná Michaela | Culek Bohumil | Drahotský Ivo | Graja Milan | Greiner Karel | Kleprlík Jaroslav | Matuška Jaroslav | Menčík Jaroslav | Novák Jaroslav | Průša Petr | Schmidová Eva | Schmidová Eva | Sejkorová Marie | Soušek Radovan | Široký Jaromír | Tesař Miroslav | Švadlenka Libor | Bulíček Josef | Ouředníček Jan | Jilek Petr | Tomek Petr | Voltr Ondřej | Suchánek Vladimír | Sýkora Petr | Chocholáč Jan | Gottwald Dalibor | Hábová Barbora | Yurdakul Özgür | Zajíc Jakub | Sommerauerová Dana | Jovčić Stefan | Němec Jan
Popis:
Projekt je tematicky zaměřen na technické, technologické a ekonomické aspekty dopravy v souladu s odbornou náplní zejména disertačních prací, řešených na Dopravní fakultě. V návaznosti na předchozí projekt představuje podporu experimentální i teoreticko- analytické práce studentů podle jednotlivých specializací. Kupř. v oblasti silničních vozidel bude věnován podpoře testování adheze použitím experimentálního vozidla a rozšířením stávajícího vybavení statického adhezoru. U kolejových vozidel bude analyzován reálný energetický přínos pomocných fotovoltaických generátorů umístěných přímo na kolejových vozidlech. Cílem je zajistit součinnost těchto systémů s informačními a zabezpečovacími obvody v souladu s požadavky na elektromagnetickou kompatibilitu a bezpečnost. Dále budou řešeny otázky pasivní bezpečnosti zejména silničních vozidel, v oblasti materiálového inženýrství bude prováděn výzkum lomového chování u materiálů s řízenou heterogenitou. V oblasti managementu a logistiky se projekt v dané etapě řešení zaměřuje kupř. na udržitelné logistické procesy; reflektuje nárůst počtu obyvatel, změny v podnikatelském prostředí, změnu požadavků na mobilitu, nárůst přepravních výkonů v oblasti osobní i nákladní dopravy. Projekt podstatně podpoří publikační možnosti studentů; u technických oborů dotace podpoří možnosti experimentálního výzkumu.
Projekt je tematicky zaměřen na technické, technologické a ekonomické aspekty dopravy v souladu s odbornou náplní zejména disertačních prací, řešených na Dopravní fakultě. V návaznosti na předchozí projekt představuje podporu experimentální i teoreticko- analytické práce studentů podle jednotlivých specializací. Kupř. v oblasti silničních vozidel bude věnován podpoře testování adheze použitím experimentálního vozidla a rozšířením stávajícího vybavení statického adhezoru. U kolejových vozidel bude analyzován reálný energetický přínos pomocných fotovoltaických generátorů umístěných přímo na kolejových vozidlech. Cílem je zajistit součinnost těchto systémů s informačními a zabezpečovacími obvody v souladu s požadavky na elektromagnetickou kompatibilitu a bezpečnost. Dále budou řešeny otázky pasivní bezpečnosti zejména silničních vozidel, v oblasti materiálového inženýrství bude prováděn výzkum lomového chování u materiálů s řízenou heterogenitou. V oblasti managementu a logistiky se projekt v dané etapě řešení zaměřuje kupř. na udržitelné logistické procesy; reflektuje nárůst počtu obyvatel, změny v podnikatelském prostředí, změnu požadavků na mobilitu, nárůst přepravních výkonů v oblasti osobní i nákladní dopravy. Projekt podstatně podpoří publikační možnosti studentů; u technických oborů dotace podpoří možnosti experimentálního výzkumu.