Vybrané aspekty soudobé dopravní techniky, technologie a řízení
Poskytovatel: Univerzita Pardubice
Program: Studentská grantová soutěž
Období realizace: 01.01.19 - 31.12.19
Pracoviště:
Dopravní fakulta Jana Pernera - DFJP
Hlavní řešitel: Řoutil LadislavSpoluřešitelé: Culek Bohumil | Culek Bohumil | Drdla Pavel | Graja Milan | Kleprlík Jaroslav | Lata Michael | Menčík Jaroslav | Novák Jaroslav | Průša Petr | Schmidová Eva | Sejkorová Marie | Soušek Radovan | Široký Jaromír | Šmejda Aleš | Švadlenka Libor | Bulíček Josef | Krmela Jan | Jilek Petr | Voltr Ondřej | Suchánek Vladimír | Sýkora Petr | Chocholáč Jan | Yurdakul Özgür | Zajíc Jakub | Sommerauerová Dana | Jovčić Stefan | Němec Jan | Němec Vladimír | Mondek Norbert | Schmid Michal | Postupová Novotná Michaela | Krbálková Michaela | Šlapák Jiří | Tischer Erik | Berg Jan | Klejch Filip
Popis:
Projekt je koncipován jako fakultní projekt skládající se z menších etap, ke kterým jsou samostatně definovány dílčí cíle a výstupy -- ty jsou tematicky zaměřeny na technické, technologické a ekonomické aspekty dopravy v souladu s výzkumnými tématy/disertačními pracemi řešenými na pracovištích Dopravní fakulty Jana Pernera (DFJP). Projekt svou strukturou i zaměřením navazuje na předchozí ročníky Studentské grantové soutěže na DFJP. V rámci jednotlivých etap budou řešena mj. následující témata: kvantitativní popis procesů zpevnění lepených spojů při definovaném rázovém zatížení s cílem získat data pro potřeby simulačních výpočtů pasivní bezpečnosti karoserie dopravních prostředků, optimalizací experimentálního vozidla systému 4WD za účelem přiblížení se ideálním podmínkám odvalování všech kol při průjezdu zatáčkou, řízení provozu a efektivita železničního dopravního systému, měření RDE emisních charakteristik a modifikace RDE metodiky, zkoumání dosažené míry provozní bezpečnosti v letecké dopravě a navržení možností pro její zefektivnění, identifikace a implementace nových přístupů a nástrojů v rámci řízení logistických procesů či zpracování studie proveditelnosti Urban Consolidation Center (UCC) ve městech do 100 tis. obyvatel a navržení modelu pro optimální umístění UCC. Projekt výrazně podpoří publikační možnosti studentů, u technických oborů dotace podpoří možnosti experimentálního výzkumu.
Projekt je koncipován jako fakultní projekt skládající se z menších etap, ke kterým jsou samostatně definovány dílčí cíle a výstupy -- ty jsou tematicky zaměřeny na technické, technologické a ekonomické aspekty dopravy v souladu s výzkumnými tématy/disertačními pracemi řešenými na pracovištích Dopravní fakulty Jana Pernera (DFJP). Projekt svou strukturou i zaměřením navazuje na předchozí ročníky Studentské grantové soutěže na DFJP. V rámci jednotlivých etap budou řešena mj. následující témata: kvantitativní popis procesů zpevnění lepených spojů při definovaném rázovém zatížení s cílem získat data pro potřeby simulačních výpočtů pasivní bezpečnosti karoserie dopravních prostředků, optimalizací experimentálního vozidla systému 4WD za účelem přiblížení se ideálním podmínkám odvalování všech kol při průjezdu zatáčkou, řízení provozu a efektivita železničního dopravního systému, měření RDE emisních charakteristik a modifikace RDE metodiky, zkoumání dosažené míry provozní bezpečnosti v letecké dopravě a navržení možností pro její zefektivnění, identifikace a implementace nových přístupů a nástrojů v rámci řízení logistických procesů či zpracování studie proveditelnosti Urban Consolidation Center (UCC) ve městech do 100 tis. obyvatel a navržení modelu pro optimální umístění UCC. Projekt výrazně podpoří publikační možnosti studentů, u technických oborů dotace podpoří možnosti experimentálního výzkumu.