UDRŽITELNÁ MOBILITA: Spolupráce online komunit na virtuální výuce
Poskytovatel: Evropská unie
Program: ERASMUS+
Období realizace: 02.01.22 - 31.08.23
Pracoviště:
Spoluřešitelé: Bartošová Monika | Nachtigall Petr | Křupka Jiří | Matuška Jaroslav | Široký Jaromír | Vojtek Martin | Gottwald Dalibor | Seidlová Andrea | Ledvinová Michaela | Chocholáč Jan
Popis:
Pandemie přinutila různé vzdělávací instituce k rychlému přijetí online výuky. Z pohledu technologie to nebylo těžké, protože existuje mnoho vzdělávacích platforem. Hlavní výzvou bylo zvládnutí metodologie výuky, protože je obtížné udržet studenty u počítače během online hodiny, zahrnout jej aktivně do výuky a vyvarovat se syndromu ztráty pozornosti. Několik měsíců karantény, kdy studenti a učitelé museli pracovat ve formátu distančního vzdělávání, prokázaly, že tradiční způsoby výuky nejsou dostačující. Je nutné změnit přístup a pomoci vyučujícím, aby zvládli výzvu s online vzděláváním spojenou. V rámci projektu se předpokládá vytvořit obsahovou knihovnu, online školení komunitních facilitátorů a následné testování online komunity se studenty prostřednictvím implementace některých projektů reagujících na výzvy v oblasti problematiky udržitelného města. Během projektu partneři vytvoří knihovnu obsahující minimálně 6 modulů (např. navrhování ekologických prostor/budov, návrh řešení pro dopravu, nakládání s odpady, městské zemědělství, snižování stresu, sociální interakce, fyzická aktivita aj.). Partneři na základě svých odborných znalostí a zkušeností nabídnou téma obsahu, které by v rámci modulu chtěli řešit, přičemž téma by se vždy mělo týkat problematiky udržitelnosti města. Během prvního jednání se partneři dohodnou na konečné podobě témat, která se dále rozpracují. Po vytvoření online knihovny bude každý partner provozovat online platformu (např. skupinu na Facebooku) zaměřenou na konkrétní výzvu. Každá komunita bude mít několik facilitátorů, kteří budou během projektu proškoleni. Studenti si budou moci zvolit výzvu, na které budou chtít spolupracovat. Mohou se přidat do národní i mezinárodní skupiny.
Pandemie přinutila různé vzdělávací instituce k rychlému přijetí online výuky. Z pohledu technologie to nebylo těžké, protože existuje mnoho vzdělávacích platforem. Hlavní výzvou bylo zvládnutí metodologie výuky, protože je obtížné udržet studenty u počítače během online hodiny, zahrnout jej aktivně do výuky a vyvarovat se syndromu ztráty pozornosti. Několik měsíců karantény, kdy studenti a učitelé museli pracovat ve formátu distančního vzdělávání, prokázaly, že tradiční způsoby výuky nejsou dostačující. Je nutné změnit přístup a pomoci vyučujícím, aby zvládli výzvu s online vzděláváním spojenou. V rámci projektu se předpokládá vytvořit obsahovou knihovnu, online školení komunitních facilitátorů a následné testování online komunity se studenty prostřednictvím implementace některých projektů reagujících na výzvy v oblasti problematiky udržitelného města. Během projektu partneři vytvoří knihovnu obsahující minimálně 6 modulů (např. navrhování ekologických prostor/budov, návrh řešení pro dopravu, nakládání s odpady, městské zemědělství, snižování stresu, sociální interakce, fyzická aktivita aj.). Partneři na základě svých odborných znalostí a zkušeností nabídnou téma obsahu, které by v rámci modulu chtěli řešit, přičemž téma by se vždy mělo týkat problematiky udržitelnosti města. Během prvního jednání se partneři dohodnou na konečné podobě témat, která se dále rozpracují. Po vytvoření online knihovny bude každý partner provozovat online platformu (např. skupinu na Facebooku) zaměřenou na konkrétní výzvu. Každá komunita bude mít několik facilitátorů, kteří budou během projektu proškoleni. Studenti si budou moci zvolit výzvu, na které budou chtít spolupracovat. Mohou se přidat do národní i mezinárodní skupiny.