Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance


Modelování vybraných aspektů dopravní technologie a řízení IV

Poskytovatel: Univerzita Pardubice
Program: Studentská grantová soutěž
Období realizace: 01.01.24 - 31.12.24
Pracoviště: Dopravní fakulta Jana Pernera - Oddělení pro vnější vztahy a rozvoj
Hlavní řešitel: Křupka Jiří
Spoluřešitelé: Drdla Pavel | Greiner Karel | Molková Tatiana | Široký Jaromír | Křupka Jiří | Švadlenka Libor | Mondek Norbert | Froněk Jan | Postupová Novotná Michaela | Chlumecký Jaroslav | Vymětal Daniel | Řezáč Martin | Fuchs Matěj | Baran Filip | Kučera Petr | Hrudková Alžbeta | Elomiya Akram | Soušek Radovan | Bulíček Josef | Jovčić Stefan | Tischer Erik | Vančurová Šárka | Šmídová Pavla | Hora Jakub | Vrba Radek | Bošković Sara
Popis:
Cílem projektu je modelování vybraných aspektů dopravní technologie a řízení. Projekt je koncipován jako fakultní projekt, rámcově zahrnující doktorský studijní program Technologie a management v dopravě, který má v jednotlivých etapách definovány dílčí cíle a výstupy. Tyto jsou aktuální a v souladu se zaměřením disertačních prací řešenými na vybraných pracovištích Dopravní fakulty Jana Pernera (DFJP). Jde o Katedru dopravního managementu, marketingu a logistiky; Katedru informatiky a matematiky v dopravě; Katedru letecké dopravy a Katedru technologie a řízení dopravy. Při naplňování dílčích cílů bude výzkum zaměřen na: (1) oblast integrovaných dopravních systémů a preference veřejné dopravy a oblasti koordinace individuální automobilové dopravy s dopravou v klidu; (2) smart city logistiku v kontextu e-commerce a plánů udržitelné městské mobility; (3) doporučení pro tvorbu mobilních aplikací pro železniční dopravu; (4) environmentální pilíř udržitelného rozvoje sektoru dopravy v kontextu marketingové komunikace; (5) optimalizaci regionálního železničního konceptu ve vztahu k vysokorychlostní dopravě; (6) analýzu požadavků dopravních podniků pro městskou hromadnou dopravu a infrastrukturu v intravilánu obcí; (7) vliv automatického stavění vlakových cest na hodnoty ukazatelů kapacity dráhy a návrh nových povelů; (8) dopad četnosti spojů na vybrané železniční trati na poptávku cestující veřejnosti; (9) rozhodovací modely pracující s neurčitostí v sektoru/oblasti dopravy; (10) modelování dopravních procesů v železniční dopravě; (11) modelování dopravního proudu na dopravních sítích. Projekt svou strukturou i zaměřením navazuje na předchozí ročníky Studentské grantové soutěže na DFJP, je pokračováním projektu ?Modelování vybraných aspektů dopravní technologie a řízení III?. Projekt podpoří publikační možnosti studentů.