Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Modelling and Simulation in Teaching of Future Teachers of Mathematics
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: ICERI2015: Proceedings
Název nakladatele: International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání: Madrid
Strana od-do: 7525-7533
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Modelování a simulace ve výuce budoucích učitelů matematiky V posledních letech došlo k obrovskému rozmachu ve využívání počítačů v přírodovědném vzdělávání. V oblasti výuky matematiky byly vyvinuty například programy dynamické interaktivní geometrie nebo počítačové algebry, které díky vizualizaci a přívětivému prostředí mohou být při výuce významným pomocníkem. Jako motivační a názorné pomůcky mohou velmi dobře posloužit počítačové modely a simulace. Z tohoto důvodu musí současný učitel matematiky ovládat nejen svůj obor, ale i základy informatiky a aplikovaného softwaru. V praktické části tohoto článku je prezentována výuka počítačem podporované matematiky pro bakalářské studenty s praktickými ukázkami. Tito studenti pracují při výuce s aplikovaným softwarem a podílí se na tvorbě animací a simulací. Vzniklé dynamické konstrukce mají potom sekundární využití jako názorné pomůcky v jejich vlastní praxi. Tento způsob výuky zcela změnil nahlížení studentů učitelství matematiky na jejich vlastní výuku matematiky a prohloubil jejich zájem o poznávací metody výuky. Výuka matematiky; technologie ve výuce; modelování a simulace; dynamická interaktivní geometrie; GeoGebra.
eng Modelling and Simulation in Teaching of Future Teachers of Mathematics In the recent years there has been a great increase in the usage of computers in teaching science. In the field of Mathematics education, platforms like, for example the Dynamic Interactive Geometry or Computer Algebra Systems, were developed. These kinds of systems can be, due to their visualization and friendly environment, a considerable aid when teaching. Computer models and simulations can also be quite well used as motivational and visual aids. In the spirit of this fact a teacher of mathematics of these days has to command both the field he or she teaches and the basics of information technology and applied software. In this paper there is presented with practical examples the teaching of computer aided mathematics for undergraduate future teachers of mathematics. These students work throughout this course with the applied software and contribute to the creation of animations and simulations. The created dynamic constructions then have a secondary use as aids during their own teaching practice and experience. This type of teaching has completely altered the student’s of mathematics viewing of teaching mathematics and has also deepened their interest about cognitive teaching methods. Mathematical education; technology in education; modeling and simulation; dynamic interactive geometry; GeoGebra.