Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The estimation of achieved knowledge of students using the fuzzy mathematics tools
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: ICERI2015: Proceedings
Název nakladatele: International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání: Madrid
Strana od-do: 7813-7818
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Odhad dosažených znalostí studentů s využitím nástrojů fuzzy matematiky Neurčitost by měla být brána na zřetel ve všech stadiích pedagogického procesu. V tomto článku se budeme zabývat stadiem zjišťování znalostí, které je realizováno pedagogickým měřením, obvykle zatíženým velkou neurčitostí. Měřícím prostředkem je zde většinou objektivizovaný validní dotazník (test), který je rozdělen na jednotlivé sady spolu významově souvisejících otázek. Respondent reaguje na otázky odpověďmi, které vyhodnocuje autor testu. Celková neurčitost odhadu úrovně znalostí pramení z volby dotazníkových položek, z neurčitosti skórování odpovědí a z formy zaznamenané odpovědi. Míra znalostí respondenta je funkční hodnota speciální znalostní funkce, kterou zjistíme pomocí analýzy míry neurčitosti všech dotazníkových položek užitím nástrojů fuzzy matematiky. K výpočtům budou použita data, která byla zjištěna při výuce předmětu numerické metody v minulém akademickém roce na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice. Neurčitost, odhad, hodnocení, fuzzy, aplikovaná matematika
eng The estimation of achieved knowledge of students using the fuzzy mathematics tools The occurrence of uncertainty should be taken into consideration at all phases of the pedagogical process. This paper is focused on the phase of detecting acquired knowledge (students´ evaluation) realized by pedagogical measurement which is usually subject to great uncertainty. As a measuring tool, usually objectivized valid questionnaire (test) is used, which is divided into particular sets of semantically connected questions. The respondent reacts to questions and the responses are evaluated by the evaluator. The total uncertainty of estimation of level of knowledge of respondents is caused by the choice of questionnaire items, by the uncertainty of scoring of responses and by the form of the recorded response of respondent. The aim of this paper is to show how to estimate the achieved knowledge of students using the value of special knowledge function based on measure uncertainty analysis of all questionnaire items using the fuzzy mathematics tools. The calculations were based on the data that was detected during teaching the subject Numerical methods at Jan Perner Transport Faculty at the University of Pardubice in the academic year 2014/2015. Uncertainty, estimation, evaluation, fuzzy, applied mathematics