Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Applicability of GPR on Turkish Railways
Autoři: Artagan Salih | Borecký Vladislav
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: 1st International workshop on construction and electricity applications on vocational education (IWCEA 2015) : workshop proceeding book
Název nakladatele: Anadolu University
Místo vydání: Eskisehir
Strana od-do: 199-212
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Možnosti využití georadaru na železniční síti v Turecku V roce 2014 dosáhla v Turecku délka vysokorychlostních železničních tratí 1213 km a délka konvenčních železničních tratí 11272 km. V tomto roce bylo vynaloženo na stavební a opravárenské činnosti na těchto tratích 48260061 Kč. Pro efektivní hodnocení a proces rozhodování o údržbě a rekonstrukcích železniční infrastruktury je nutná přesná diagnostika. Tato diagnostika se v současné době sestává z vizuálních kontrol a destruktivních diagnostických metod běžně spojených s prováděním příkopů a sond. Tyto metody jsou jak časově, tak finanče náročné a ve většině případů jsou v těchto úsecích koleje nutná dopravní omezení. Georadar, který se ukázal jako slibná nedestruktivní metoda pro diagnostiku dopravní infrastruktury, poskytuje trvalý a rychlý průzkum především díky jeho nedestruktivnímu charakteru a relativně vysoké rychlosti sběru dat. Pomocí GPR může být také určeno složení a deformace, přítomnost vody v podloží, a oblasti možného selhání. Posouzení GPR záznamu může také sloužit pro definování stupně a hloubky znečištění štěrkového lože, jež může znemožnit jeho řádné fungování. Tento článek popisuje možnosti využití GPR pro diagnostiku železničních tratí v Turecku. Popisuje výhody a nevýhody jeho využití ve srovnání se stávajícími metodami a vydává doporučení pro využití této technologie v uvedené oblasti. georadar; železniční spodek; diagnostika;nedestruktivní
eng Applicability of GPR on Turkish Railways In 2014, the length of high-speed railway lines has reached 1,213 km and the length of conventional railway lines was 11,272 km in Turkey. In this year, 48,260,061 TL has been spent for construction and repair activities on these railway lines. For effective evaluation and decision making process on railway maintenance and reconstruction, the accurate diagnosis of the rail structure is the significant entry. This diagnosis currently consists of visual inspections and destructive diagnostic methods commonly connected with opening trenches and drilling. These methods are both budget and time consuming and in majority of cases there are demands on traffic restrictions in these track sections. Ground Penetrating Radar (GPR), which has already proven to be a promising nondestructive measurement methodology in transport infrastructure diagnosis, provides a continuous and fast survey. That is mainly because of nondestructive character and relatively high-speed of data collection. Using GPR, the composition, deformations, presence of water in the substructure, and areas of potential failure can be determined. Assessment of GPR record texture scattering pattern can also be used to define the degree and depth of ballast contamination, which may disable its proper functioning. GPR therefore enables continuous, "top-of-rail", measurement of these parameters. This article describes the possibilities of using GPR for diagnosis of railway lines in Turkey. It describes the advantages and disadvantages of its use compared to existing methods and makes recommendations for the use of this technology in this area. ground penetrating radar; railway substructure; diagnosis; nondestructive