Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Corporate social responsibility from the perspective of retail food chains in the Czech Republic
Autoři: Sommerauerová Dana | Chocholáč Jan | Hyršlová Jaroslava
Rok: 2016
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Perner´s Contacts
Strana od-do: 99-112
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Společenská odpovědnost z pohledu maloobchodních řetězců v České republice Koncept společenské odpovědnosti podniků představuje dobrovolnou integraci sociálních a environmentálních aspektů do strategických a každodenních rutinních procesů a operací společností. Tento koncept je založen na účasti významných zainteresovaných stran a na komunikaci s těmito stranami. Společenská odpovědnost se skládá ze tří pilířů - ekonomický pilíř, sociální pilíř a environmentální pilíř. Tento článek je zaměřen na informace o společenské odpovědnosti, které jsou běžně k dispozici na webových stránkách, a také v příslušných dokumentech poskytnutých maloobchodními řetězci v České republice. Tyto informace jsou porovnány s využitím obsahové analýzy. Poskytnuté informace jsou hodnoceny s ohledem na doporučení Global Reporting Initiative (GRI) v oblasti reportingu udržitelného rozvoje. společenská odpovědnost podniků; potravinářský dodavatelsko-odběratelský řetězec; maloobchodní potravinářský řetězec; udržitelné výkaznictví; environmentální a sociální aspekty
eng Corporate social responsibility from the perspective of retail food chains in the Czech Republic The corporate social responsibility concept represents voluntary integration of social and environmental aspects to strategic and everyday routine processes and operations of companies. The concept is based on wide participation of important interested parties and communication with these parties. Corporate social responsibility consists of three pillars – an economic pillar, a social pillar and an environmental pillar. This article is focused on information about corporate social responsibility that is commonly available on websites and also in relevant documents provided by the retail food chains in the Czech Republic. These pieces of information are compared by means of content analysis. The content of the released information is evaluated with respect to recommendations provided by the Global Reporting Initiative (GRI) in the sphere of sustainability reporting. corporate social responsibility; food supply chain; retail food chain; sustainability reporting; environmental and social aspects