Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Weighting of Discriminant Mail Characteristics within Measuring System for Efficiency of Postal Transportation Services
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Transport Means : proceedings of the international scientific conference
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 17-21
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vážení rozlišujících znaků zásilek v rámci měřicího systému efektivity poštovních přepravních služeb Tento článek je zaměřen na roli a vyhodnocení parametrů vážení rozlišujících znaků měřicího systému pro efektivitu poštovních přepravních služeb, konkrétně end-to-end poštovních služeb pro jednotlivé prioritní zásilky. Poskytování a provoz těchto služeb se měří hodnocením výkonnosti včasných zkušebních poštovních zásilek v rámci jejich toků s klíčovým měřeným parametrem doby přepravy. Výsledky vycházejí z modelování systému měření pro efektivitu poštovní přepravní sítě v proporci ke skutečným tokům poštovních zásilek s určitými charakteristikami určujícími zkušební zásilky. Distribuce poštovních toků v rámci geografických a dalších stratifikačních charakteristik podle disjunktivního souboru definovaných podskupin zkušebních poštovních zásilek musí být konstrukčně odpovídající charakteristikám toků skutečných zásilek. Proces vážení zajišťuje kompenzaci rozdílu mezi rozložením charakteristik měřicího systému ve srovnání s vybraným základem návrhu, který je obvykle zastoupen studií skutečných zásilek. Posouzení vypočtených váhových parametrů je hlavním cílem této práce, protože zhodnotí měření efektivity systému konfrontací s požadovanou proporcionalitou v rámci základu návrhu a může sloužit jako základ pro další modelování tohoto systému. Výpočet těchto parametrů předpokládá fixní poštovní přepravní síť a tuzemské toky poštovních zásilek pro různé velikosti vzorků. přepravní doba; prioritní zásilky; přepravní toky; vážení
eng Weighting of Discriminant Mail Characteristics within Measuring System for Efficiency of Postal Transportation Services This paper is focused on the role and assessment of weighting parameters for discriminant mail characteristics within measuring system for efficiency of postal transportation services, concretely end-to-end postal services for single piece priority mail. Provision and operation of such services is measured by on-time performance evaluation of test postal items flows with key measured parameter of transit time. The results come out from modelling of measurement system for postal transport network efficiency in proportion to real postal traffic flows with particular discriminant characteristics of test items. Distribution of mail flows within geographical and other stratificational characteristics according to disjunctive set of defined subsets of test postal items must structurally correspond to characteristics of real mail flows. Process of weighting ensures compensation of difference between distribution of characteristics in measuring system in comparison with selected design basis, which is usually represented by real mail study. Assessment of calculated weighting parameters is the main objective of this paper, because they evaluate measuring system efficiency by required proportionality with design basis and could serve as base for next modelling of this system. Calculation of these parameters presumes fixed postal transportation network and domestic mail flows for various sample sizes. transit time; priority mail; traffic flows; weighting