Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF THE INVOLVEMENT OF COMPUTER-AIDED ASSESSMENT SYSTEM IN MATHEMATICS
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: EDULEARN16 Proceedings
Název nakladatele: International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání: Madrid
Strana od-do: 8493-8500
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výhody a nevýhody zavedení systému počítačem podporovaného hodnocení do výuky matematiky Na rozdíl od většiny předmětů, při kterých již notebooky a tablety studentů v posluchárnách postupně nahrazují papír a tužku, při výuce matematiky stále ještě dominuje použití tužky a papíru, stejně jako pro učitele matematiky klasická černá tabule s křídou. V souvislosti s rozvojem informačních technologií nicméně dochází k rozvoji počítačových výukových a hodnoticích systémů specializovaných pro užití při výuce matematiky. Příkladem takového systému je platforma Maple T.A. (Online Testing & Assessment System), která vznikla integrací výpočetních možností systému počítačové algebry Maple do systému počítačem podporovaného hodnocení (Computer-Aided Assessment, dale již jen CAA). Tato platforma a podobné nástroje umožňují testovat a procvičit znalosti studentů z matematiky s použitím různých typů otázek, které kromě standardních uzavřených otázek zahrnují také otázky, kde studenti pracují s grafy a formulují odpovědi ve formě algebraických výrazů nebo číselných hodnot. Nové možnosti těchto platforem v oblasti symbolických výpočtů mají mnoho využití ve výuce matematiky na různých typech škol. Příspěvek představuje meta-analýzu publikovaných studií zabývajících se využitím CAA v matematice a přináší přehled o používaném softwaru při výuce kalkulu na českých vysokých školách. Na základě analýzy současného stavu zkoumaného problému poskytuje tento článek komplexní pohled na stávající hodnoticí systémy, zkušenosti s těmito systémy v českém edukačním prostředí i v zahraničí s důrazem na výhody a nevýhody těchto systémů. počítačem podporované hodnocení, caa, matematický software, hodnoticí software.
eng ADVANTAGES AND DISADVANTAGES OF THE INVOLVEMENT OF COMPUTER-AIDED ASSESSMENT SYSTEM IN MATHEMATICS In contrast to the majority of subjects, where laptops and tablets are gradually replacing paper and pencil, in teaching and learning mathematics, paper and pencil as well as classic blackboard with chalk still prevail. The development of information technology, however, leads to the development of computer-aided learning and assessment systems aimed for the use in mathematics education. An example of such system is the platform Maple T. A. (Testing and Assessment), which was established by integrating computational capabilities of computer algebra system Maple with Computer-Aided Assessment (hereinafter referred to as “CAA”) system. This and similar instruments allow to test and practise students´ knowledge in mathematics using different types of questions, which in addition to the standard test questions include also questions where students work with graphs and formulate answers in the form of algebraic expressions or numerical values. New possibilities of these platforms in the area of symbolic computation have many uses in mathematics education at various types of schools. The paper presents the meta-analysis of the published studies dealing with the use of CAA in mathematics and brings an overview of the software used in teaching calculus at Czech universities. On the basis of analysing the current state of the studied problem, the paper provides a comprehensive view of the existing assessment software, experience with this software in the Czech educational environment as well as abroad, with an emphasis on the advantages and disadvantages of these systems. computer-aided assessment, caa, mathematical software, assessment software.