Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The evaluation of the service quality performed by the rail passenger transport carriers on the Prague – Ostrava region route: primary marketing research
Autoři: Chocholáč Jan | Trpišovský Martin | Kudláčková Nina
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Transport Means : proceedings of the international scientific conference
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 246-251
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hodnocení kvality služeb poskytovaných dopravci v rámci železniční osobní dopravy na trase Praha - region Ostrava: primární marketingový výzkum Článek je zaměřen na prezentaci výsledků primárního marketingového výzkumu, týkajícího se kvality služeb poskytovaných dopravci v rámci železniční osobní dopravy na trase Praha - region Ostrava, která je hlavní dálkovou železniční tratí z hlediska tržní konkurence v České republice. Historicky ji provozoval český národní dopravce - České dráhy, a.s. Od roku 2011 je otevřena konkurenci, kdy společnost RegioJet vstoupila na tento trh, a brzy poté v roce 2012 vstoupila na trh také společnost LEO Express. Cílem marketingového výzkumu je analyzovat kvalitu služeb poskytovanou dopravci, kterou vnímají cestující, a porovnat ji u všech třech uvedených dopravců. Primární marketingový výzkum byl prováděn ve formě strukturovaného dotazníkového šetření, kde analyzovaná kritéria byla: ceny jízdného, pohodlí (komfort) při přepravě, zákaznický servis a chování vlakového personálu během přepravy, čistota interiérů vozů, četnost nabízených spojení a nabídka občerstvení během přepravy. Hodnocení a diskuse výsledků jsou uvedeny v článku. kvalita služby; veřejná doprava; železniční osobní doprava; marketingový výzkum
eng The evaluation of the service quality performed by the rail passenger transport carriers on the Prague – Ostrava region route: primary marketing research The article is focused on the presentation of the outcomes from the primary marketing research concerning the service quality performed by the rail passenger transport carriers on the Prague – Ostrava region route, which is main long distance rail line with in market competition in the Czech Republic. Historically it was operated by the Czech national carrier, former incumbent České dráhy (Czech Railways Company). Since 2011 it is opened to the competition of two competitors as RegioJet entered the market, soon afterwards in 2012 third competitor joined the passenger railway market on this route – LEO Express. The research aims to analyze the quality as perceived by the passengers comparing the service experience during the journey with all three aforementioned carriers. The primary marketing research was carried out in the form of structured personal questioning, where the analyzed criterions were ticket prices, carriage convenience, customer service and the train staff behavior during the journey, tidiness of carriage interiors, frequency of offered connections and the refreshment offer during the journey. The evaluation and discussion of the outcomes are included in the article. quality of service; public transport; railway passenger transport; marketing research