Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Brand management analysis: an empirical study in higher-quality Czech Railway trains
Autoři: Chocholáč Jan | Kudláčková Nina
Rok: 2019
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: DOKBAT 2019 - 15th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers
Název nakladatele: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání: Zlín
Strana od-do: 421-429
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza brand managementu: empirická studie vlaků vyšší kvality společnosti České dráhy, a.s. Český trh v oblasti veřejné osobní železniční dopravy byl otevřen v roce 2011. Od té doby na trh vstoupilo několik konkurentů a začali postupně rozvíjet svoji značku na úkor národního dopravce České dráhy, a.s. Zákazníci tak mohli využívat služeb více dopravců a začali porovnávat své zkušenosti s kvalitou těchto služeb a služby poskytované národním dopravcem nefungovaly nejlépe, zejména proto, že zákazníci si své zkušenosti pletou od různých dopravců a relací. Národní dopravce byl tedy nucen reagovat na tuto situaci pomocí brand managementu, což mu pomohlo nastavit srovnatelné podmínky s konkurenčními dopravci, protože značka tak mohla být spojena s kvalitou služeb poskytovaných na konkrétních a vzájemně srovnatelných relacích. Autoři tohoto článku se rozhodli provést empirickou studii v oblasti brand managementu a analyzovat současnou situaci ve vývoji brand managementu v oblasti vlaků vyšší kvality národního dopravce České dráhy, a.s. v období od roku 2009 do roku 2019. Metoda kvalitativní komparativní analýzy byla použita pro empirickou analýzu dat týkajících se jednotlivých spojů národního dopravce České dráhy, a.s. Z výše uvedených důvodů budou analyzovány pouze vlaky vyšší kvality, tj. vlaky: rychlík, rychlík vyšší kvality, Express, InterCity, EuroCity, SuperCity, Railjet a EuroNight. Výsledky analýzy ukázaly, že podíl vlaků, na které byly použity nástroje brand managementu, se celkově zvyšuje, přičemž nejrychlejší růst je v kategorii rychlíků a rychlíků vyšší kvality. brand management; vývoj značky; České dráhy, a.s.; marketingová komunikace; kvalita služeb; vlaky vyšší kvality; linky dálkových vlaků
eng Brand management analysis: an empirical study in higher-quality Czech Railway trains The Czech market in the field of public passenger rail transport was opened in 2011. Since then, several competitors have entered the market and have started gradually develop its brand at the expense of the national carrier Czech Railways. Customers were thus able to use the services of multiple carriers and began to compare their experience with the quality of these services, and the services provided by the national carrier did not work best, especially because customers were confusing their experience from different types of trains and sessions. The national carrier was thus forced to respond to this situation with the help of brand management, which helped it set comparable conditions with those of the competing ones, because the brand could thus be associated with the quality of services provided on specific and mutually comparable sessions. The authors of this article decided to carry out an empirical study in the field of brand management and to analyze the current situation in the development of brand management of higher-quality Czech Railways trains area in the period from 2009 to 2019. The method of qualitative comparative analysis was used for empirical analysis of data concerning individual Czech Railways connections. From above mentioned reasons only higher quality trains will be analyzed, ie Fast Train, Express, InterCity, EuroCity, SuperCity, Railjet and EuroNight trains. The results of the analysis showed that the proportion of trains to which brand management tools have been applied is increasing overall, with the fastest growth being in the fast trains category. brand management; brand development; Czech Railways; marketing communication; service quality; higher-quality trains; long distance train lines