Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Společenská odpovědnost organizace z pohledu společnosti poskytující expresní kurýrní služby: interpretativní případová studie
Rok: 2020
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Perner´s Contacts
Strana od-do: 1-9
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Společenská odpovědnost organizace z pohledu společnosti poskytující expresní kurýrní služby: interpretativní případová studie Problematika společenské odpovědnosti organizací (dále jen CSR) je v současné době velmi diskutovaným tématem. Implementace CSR do obchodní strategie může přispět ke zvýšení konkurenceschopnosti, která je nezbytná v dnešním globalizovaném a moderním turbulentním tržním prostředí. Aplikace CSR v podnikání znamená, že organizace bere v úvahu také environmentální a sociální aspekty a dopady svých aktivit, produktů a služeb. CSR má vliv na to, jak zákazníci vnímají společnosti. Tento koncept je důležitý nejen pro zákazníky, ale také pro další zúčastněné strany, jako jsou: investoři, zaměstnanci, veřejnost, média, stát a další. Global Reporting Initiative (dále jen GRI) je nezávislá mezinárodní organizace, která je průkopníkem v oblasti reportování udržitelnosti. Standardy GRI jsou první globální standardy pro podávání zpráv o udržitelnosti. Mají modulární vzájemně propojenou strukturu a představují globální osvědčené postupy pro podávání zpráv o řadě ekonomických, environmentálních a sociálních dopadů. Cílem tohoto příspěvku je doporučit přístup k CSR pro společnost poskytující expresní kurýrní služby v České republice. Pozornost je primárně zaměřena na ekonomické, environmentální a sociální aspekty CSR, které tato společnost považuje za důležité z hlediska jejího podnikatelského sektoru. Metody interpretativní případové studie, dotazníkového šetření a analytického síťového procesu (dále jen ANP) jsou použity k určení nejlepší strategie CSR pro společnost poskytující expresní kurýrní služby v České republice v souladu se standardy GRI. společenská odpovědnost organizací; Global Reporting Initiative; analytický síťový proces; interpretativní případová studie; globalizace; expresní kurýrní služby
eng Corporate social responsibility from the perspective of the company providing express courier services The issue of Corporate Social Responsibility (hereinafter CSR) is currently a highly discussed topic. The implementation of CSR in business strategy can contribute to increased competitiveness which is necessary in todays globalized and modern turbulent market environment. CSR application in business means that the company also takes into consideration environmental and social aspects and impacts of its activities, products and services. CSR has influence on how customers see companies. This concept is important not only for customers, but also for other stakeholders such as are the following: investors, employees, the general public, media, the state and other. The Global Reporting Initiative (hereinafter GRI) is an independent international organization that has pioneered sustainability reporting. The GRI Standards are the first global standards for sustainability reporting. They feature a modular, interrelated structure, and represent the global best practice for reporting on a range of economic, environmental and social impacts. The aim of this paper is to recommend an approach to CSR for a company providing express courier services Czech Republic. The attention is primarily focused on those economic, environmental and social aspects of CSR that are considered important by this company with regard to their business sector. The methods of interpretative case study, questionnaire survey and Analytic Network Process (hereinafter ANP) will be used to determine the best CSR strategy for the company providing express courier services in the Czech Republic in accordance with the GRI Standards. Corporate Social Responsibility; Global Reporting Initiative; Analytic Network Process; interpretative case study; globalization; express courier services