Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Diagnostika a průzkum drážního tělesa
Autoři: Šmejda Aleš | Vnenk Petr | Borkovcová Anna | Borecký Vladislav | Lopour Pavel | Ševčík Filip
Rok: 2020
Druh publikace: ostatní - článek ve sborníku
Název zdroje: Konference Dopravní infrastruktura 2020 : sborník
Název nakladatele: Agentura VIACO
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 27-30
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Diagnostika a průzkum drážního tělesa Velice rychlý rozvoj dopravní infrastruktury v rámci evropského systému ve vazbě na geografickou polohu České republiky klade vysoké nároky na zvyšování kvality železniční dopravy. Nutnou podmínkou je v přijatelném časovém horizontu dosáhnout srovnatelnou úroveň dopravní infrastruktury s vyspělými evropskými státy. Železniční infrastruktura vyžaduje vysoké nároky na údržbu. Tato údržba by měla být prováděna na základě komplexní a přesné diagnostiky, důležité pro efektivní hodnocení stavu infrastruktury a výběr následných pracovních postupů. Požadavky provozovatelů železniční infrastruktury směřují také na maximální možné snížení doby diagnostiky a její nedestruktivní charakter s cílem minimalizace souvisejících přímých i nepřímých finančních nákladů. V tomto příspěvku je popsána diagnostika drážního tělesa, která byla prováděna v rámci vybraných měření pracovníky Katedry dopravního stavitelství Univerzity Pardubice. Především se jedná o nedestruktivní diagnostiku pomocí georadaru, stanovení teplotního chování a tlaků v podloží a v neposlední řadě napětí v bezstykové koleji. železnice; diagnostika; georadar; podloží; bezstyková kolej
eng Diagnostics and Survey of Railway Track Body Very rapid development of transport infrastructure within the European system and connection to the geographic location of the Czech Republic emphasizes high demands on quality improvement of rail transport. Necessary condition to these demands is to reach a competitive level of transport infrastructure with developed European countries in an acceptable time period. Railway infrastructure put high demands on maintenance. This maintenance shall be realized based on comprehensive and precise diagnostics, which is important for effective assessment of state of infrastructure and selection of subsequent working procedures. Requirements of railway infrastructure operators aim towards the best available decrease of time needed for diagnostics and the non-destructive way of diagnostics, too, in order to minimize the connected direct and indirect financial costs. In this paper, diagnostics of railway track body performed by the staff of Department of Transport Structures od the University of Pardubice is presented. This includes most importantly the non-destructive diagnostics with the use of ground penetrating radar, determination of thermal behaviour and presses in subgrade and, last but not least, stress in continuous welded rail. railway; diagnostics; ground penetrating radar; subgrade; continuous welded rail