Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Customized Approach to Greenhouse Gas Emissions Calculations in Railway Freight Transport
Rok: 2021
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Applied Science - Basel
Strana od-do: 1-26
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Přizpůsobený přístup ke kalkulacím emisí skleníkových plynů v železniční nákladní dopravě Téma globálního oteplování je a bude zásadním tématem tohoto tisíciletí. Nákladní doprava, jako významný producent emisí skleníkových plynů, významně přispívá ke skleníkovému efektu. Rozsáhlé dodavatelské řetězce a velké objemy nákladní dopravy, které znamenají produkci značného množství emisí skleníkových plynů, jsou charakteristické pro automobilový průmysl. Díky těmto předpokladům je nutné hledat a vyvíjet nástroje pro snížení objemu emisí skleníkových plynů produkovaných logistickými činnostmi v rámci automobilového průmyslu při zachování požadované úrovně logistických služeb. Předpoklady pro kalkulace emisí skleníkových plynů v rámci železniční nákladní dopravy v automobilovém průmyslu byly identifikovány pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Dostupné kalkulátory emisí skleníkových plynů produkovaných železniční nákladní dopravou byly identifikovány a analyzovány z hlediska vhodnosti pro automobilový průmysl pomocí komparativní obsahové analýzy. Hlavním výsledkem tohoto článku je návrh plně přizpůsobeného přístupu ke kalkulacím emisí skleníkových plynů v kontextu železniční nákladní dopravy pro automobilový průmysl. Tento přístup byl navržen, aplikován a ověřen formou interpretativní případové studie. Využití tohoto přístupu lze očekávat při podpoře logistického plánování a rozhodování. logistika; doprava; železniční nákladní doprava; emise skleníkových plynů; kalkulátor emisí skleníkových plynů; automobilový průmysl
eng Customized Approach to Greenhouse Gas Emissions Calculations in Railway Freight Transport The topic of global warming is and will continue to be a crucial topic of this millennium. Freight transport, as a producer of greenhouse gas (hereinafter GHG) emissions, makes a significant contribution to the greenhouse effect. Large supply chains and large volumes of freight transport, which imply the production of significant volumes of GHG emissions, characterize the automotive industry (hereinafter AI). Thanks to these premises, it is necessary to seek and develop tools for reducing the volume of GHG emissions produced from the logistic activities of the AI, while maintaining the required level of logistic services. The assumptions for the calcu-lation of GHG emissions from railway freight transport (hereinafter RFT) in the AI were identi-fied through the use of semi-structured interviewing. Available railway freight GHG emission calculators were identified and analyzed from the perspective of suitability for the AI using a comparative content analysis. The main result of this manuscript is the proposal of a fully cus-tomized approach to GHG emission calculations in RFT for the AI. This approach was proposed, applied, and verified in the form of an interpretative case study. The use of this approach can be expected in support of logistic planning and decision making. logistics; transportation; railway freight transport; greenhouse gas emissions; greenhouse gas emission calculator; automotive industry