Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Greenwashing behaviours of selected automotive companies in the Czech Republic
Rok: 2022
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: The 16th International Days of Statistics and Economics : conference proceedings
Název nakladatele: Melandrium
Místo vydání: Slaný
Strana od-do: 549-558
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Greenwashing vybraných automobilových společností v České republice "Zelený" marketing a využívání zelené marketingové komunikace je v současné době velmi populární, a to nejen u podniků, protože reaguje na trend udržitelnosti a společenské odpovědnosti organizací. Zelená marketingová komunikace je řazena mezi inovativní taktiky řízení. Pozitivně ovlivňuje i vnímání společnosti, značky a produktů zákazníky a spotřebiteli. Na druhou stranu je možné přejít od zelené marketingové komunikace k greenwashingu, který je definován jako jakákoli dezinformace šířená organizací s cílem prezentovat na veřejnosti svůj environmentálně odpovědný obraz. Automobilový průmysl je velmi vhodným odvětvím pro využití zelené marketingové komunikace, ale na druhé straně také pro greenwashing. Tento článek se zaměřuje na greenwashingové chování vybraných automobilových společností v České republice, které vyrábějí osobní automobily. Cílem článku je identifikovat a analyzovat příklady greenwashingového chování u vybraných automobilových společností v České republice, které vyrábějí osobní automobily. Článek obsahuje teoretické vymezení pojmu greenwashing a greenwashingové taktiky. Analýza greenwashingového chování je provedena pomocí kvalitativní obsahové analýzy a komparativní analýzy. Výsledky jsou diskutovány v kontextu dalších souvisejících studií. udržitelnost; zelený marketing; praktiky greenwashingu; vnímání spotřebitelů; automobilový průmysl
eng Greenwashing behaviours of selected automotive companies in the Czech Republic Green marketing and the use of green marketing communication is very popular nowadays, not only with companies because it responds to the trend of sustainability and corporate social responsibility. Green marketing communication is classified as an innovative management tactics. It also positively influences the perception of the company, brand and products by customers and consumers. On the other hand, it is possible to move from green marketing communication to greenwashing that is defined as any misinformation spread by an organisation to present an environmentally responsible public image of itself. The automotive sector is a very suitable sector for the use of green marketing communication but on the other hand also for greenwashing. This article focuses on the greenwashing behaviour of selected automotive companies in the Czech Republic that produce passenger cars. The aim of the article is to identify and analyse examples of greenwashing behaviour in selected automotive companies in the Czech Republic that produce passenger cars. The article contains a theoretical definition of the greenwashing concept and greenwashing tactics. The analysis of greenwashing behaviour is conducted using qualitative content analysis and comparative analysis. The results are discussed in the context of other related studies. sustainability; green marketing; greenwashing practices; consumer perceptions; automotive industry