Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Marketing communication of railway passenger carriers on the social network Facebook in times of SARS-CoV-2 epidemic
Autoři: Chocholáč Jan | Becková Helena | Šolcová Lenka
Rok: 2022
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Marketingová komunikace železničních osobních dopravců na sociální síti Facebook v době epidemie SARS-CoV-2 Epidemie SARS-CoV-2 se stala výzvou pro mnoho společností a marketérů, protože bylo nutné přehodnotit taktiku marketingové komunikace a neztratit kontakt a vztah se zákazníky/spotřebiteli ani v době omezení souvisejících s epidemií. Tato přednáška se zaměřuje na marketingovou komunikaci železničních osobních dopravců na sociální síti Facebook v době epidemie SARS-CoV-2. Cílem přednášky je analyzovat marketingovou komunikaci Českých drah, RegioJetu a Leo Expressu na Facebooku v roce 2020 a porovnat výsledky se studií z roku 2019. Tato přednáška je zpracována jako komparativní studie s odborným článkem Chocholáče a Beckové (2020). Pro analýzu profilů vybraných železničních osobních dopravců na sociální síti Facebook byla použita kvalitativní obsahová analýza a komparativní analýza. Výsledky analýzy jasně ukazují, že epidemie SARS-CoV-2 ovlivnila marketingovou komunikaci železničních osobních dopravců na Facebooku na několika úrovních. První významnou úrovní byl obsah jednotlivých příspěvků, které byly logicky výrazně ovlivněny epidemiologickou situací. Druhou úrovní byl počet zveřejněných příspěvků, přičemž někteří dopravci (RegioJet a Leo Express) zveřejnili v roce 2020 výrazně méně příspěvků než v roce 2019. České dráhy se snažily i v epidemiologicky složitém období udržet co největší kontakt se zákazníky/spotřebiteli a počet zveřejněných příspěvků zvýšily. Hlavním přínosem přednášky je komplexní analýza marketingové komunikace vybraných železničních osobních dopravců na sociální síti Facebook a zhodnocení dopadu epidemie SARS-CoV-2. online marketing; marketing na sociálních médiích; marketing na sociálních sítích; České dráhy; RegioJet; Leo Express
eng Marketing communication of railway passenger carriers on the social network Facebook in times of SARS-CoV-2 epidemic The SARS-CoV-2 epidemic became a challenge for many companies and marketers because it was necessary to revise marketing communication tactics and not lose contact and relationship with customers/consumers even in times of epidemic related restrictions. This lecture focuses on marketing communication of railway passenger carriers on the social network Facebook in times of SARS-CoV-2 epidemic. The aim of this lecture is to analyse Facebook marketing communication of the Czech Railways, RegioJet, and Leo Express in 2020 and compare the results with the 2019 study. This lecture is prepared as a comparative study with the paper of Chocholáč and Becková (2020). The qualitative content analysis and comparative analysis was used for analysing the profiles of selected passenger railway carriers on the social network Facebook. The results of the analysis clearly show that the SARS-CoV-2 epidemic affected railway passenger carriers' marketing communication on Facebook on several levels. The first significant level was the content of individual posts, which were logically significantly influenced by the epidemiological situation. The second level was the number of published posts, with some carriers (RegioJet and Leo Express) publishing significantly fewer posts in 2020 than in 2019. Czech Railways tried to maintain contact with customers/consumers as much as possible even in epidemically difficult times and increased the number of published posts. The lecture's main contribution is a comprehensive analysis of marketing communication of selected railway passenger carriers on the social network Facebook and an assessment of the impact of the SARS-CoV-2 epidemic. online marketing; social media marketing; social network marketing; Czech Railways; RegioJet; Leo Express