Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Importance of Interchange Terminals between Public Transport Subsystems on the Outskirts of City: Case Study Pardubice
Rok: 2023
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Transport Means 2023. Part II : proceedings of the 27th International Scientific Conference
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 302-308
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Význam přestupních terminálů mezi subsystémy veřejné dopravy na okraji města: Případová studie Pardubice Článek se zaměřuje na problematiku přestupních uzlů veřejné dopravy na okraji města. Terminály veřejné dopravy umístěné na okrajích měst slouží k vytvoření dopravních uzlů propojujících regionální a městské subsystémy veřejné dopravy. Výstavba nových terminálů ve stávající dopravní síti vyžaduje podrobnou analýzu koncepce provozu všech druhů dopravy, které má terminál obsluhovat. Ve městě Pardubice (Česká republika) se uvažuje o výstavbě nového terminálu veřejné dopravy v severozápadní části města mimo docházkovou vzdálenost od centra. Navrhují se dvě lokality (Rosice nad Labem a Semtín) v blízkosti železničních stanic. Lokalita Rosice nad Labem má lepší napojení na železniční dopravu (2 tratě; jak dálkový, tak regionální segment), ale nemá napojení na městskou hromadnou dopravu. Naproti tomu lokalita Semtín má napojení na páteřní trolejbusovou městskou hromadnou dopravu, ale je zde pouze jedna vlaková linka, a to pouze regionální segment. Je tedy nutné posoudit situaci komplexně a z daných lokalit vybrat tu vhodnější. Klíčové je posoudit smysluplnost meziregionálních přestupů na městskou dopravu pro dosažení cílů v rámci města. Cílem tohoto příspěvku je zhodnotit vhodnost umístění uvažovaného terminálu MHD v severozápadní části města Pardubic. Hodnocení bude založeno na metodách přiřazování dopravy, které jsou součástí čtyřstupňového modelování dopravní poptávky. individuální doprava;veřejná doprava;terminály veřejné dopravy;umístění terminálu;koncepce dopravy
eng The Importance of Interchange Terminals between Public Transport Subsystems on the Outskirts of City: Case Study Pardubice The paper focuses on the issue of public transport interchanges on the outskirts of city. Public transport terminals located on the outskirts of cities serve to create nodal points of transport connecting regional and city subsystems of public transport. The construction of new terminals in the existing transport network requires a detailed analysis of the operational concept of all modes of transport to be served by the terminal. In the city of Pardubice (Czech Republic), a new public transport terminal is being considered in the northwest part of the city outside the walking distance from the city centre. Two sites are proposed (Rosice nad Labem and Semtín) adjacent to the railway stations. The Rosice nad Labem site has a better connection to rail transport (2 lines; both long-distance, and regional segment), but no connection to urban public transport. The Semtín site, on the other hand, has a connection to the trolleybus backbone of the urban public transport, but there is only one railway line and only regional segment. It is therefore necessary to assess the situation comprehensively and choose the more suitable from the given locations. The key is to assess the sensibility of interregional transfers to urban transport to reach destinations within the city. The aim of this paper is to evaluate the suitability of the location of considered public transport terminal in the northwest part of the city of Pardubice. The evaluation will be based on traffic assignment methods taking part of four step transport demand modelling. private transport;public transport;public transport terminals;terminal location;transport concept