Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Environmental Footprint of Transport Consumption - an Educational Challenge for Generation Z
Autoři: Chocholáč Jan | Bartošová Monika | Gottwald Dalibor | Pavlisová Hana | Julák Vojtěch
Rok: 2024
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Perner´s Contacts
Strana od-do: 1-15
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Environmentální stopa spotřeby v dopravě - vzdělávací výzva pro generaci Z Tento příspěvek propojuje dvě velmi aktuální a důležitá témata. Prvním z nich je otázka environmentální stopy spotřeby v dopravě a druhým jsou současné vzdělávací výzvy zástupců generace Z. Příspěvek se zaměřuje na kombinaci obou témat, konkrétně na vzdělávání generace Z v oblasti environmentální stopy spotřeby v dopravě. Studie je zpracována s využitím metody primárního reprezentativního průzkumu, který byl realizován prostřednictvím online dotazníkového šetření mezi zástupci generace Z (studenty středních škol v České republice). Cílem příspěvku je identifikovat vzdělávací výzvy generace Z (studující na středních školách v České republice) v tematické oblasti environmentální stopy spotřeby v dopravě. Výsledky jednoznačně ukazují nutnost využívání audiovizuálního vzdělávacího obsahu a propojení teorie s praxí, například ve formě případových studií. Generace Z požaduje rychlé, stručné, aktuální, zajímavé a interaktivní informace. Zástupci generace Z jasně potvrzují potřebu zahrnout dopady lidské činnosti na životní prostředí do vzdělávání a dodávají, že tomuto tématu není věnován dostatek času. Rovněž potvrzují, že v této oblasti chybí dostatek studijních materiálů a že tyto materiály nejsou zpracovány uživatelsky přívětivě. Zástupci generace Z mají zájem o další vzdělávání v oblasti environmentální stopy spotřeby v dopravě. Zjištění tohoto příspěvku mohou pomoci jak učitelům středních škol, tak tvůrcům školních osnov, vzdělávacích politik a strategií. udržitelný rozvoj; udržitelnost; doprava; mobilita; životní prostředí; udržitelná spotřeba; udržitelné chování
eng The Environmental Footprint of Transport Consumption - an Educational Challenge for Generation Z This paper brings together two very topical and important themes. The first is the issue of the environmental footprint of transport consumption and the second is the current educational challenges of Generation Z representatives. The paper focuses on a combination of both topics, respectively addressing the education of Generation Z on the topic of the environmental footprint of transport consumption. The paper is prepared using a primary representative survey method based on an online questionnaire survey of representatives of Generation Z (secondary school students in the Czech Republic). The aim of the paper is to identify the educational challenges of the generation Z (studying at secondary schools in the Czech Republic) in the thematic area of the environmental footprint of transport consumption. The results clearly show the necessity of using audio-visual educational content and linking theory and practice, for example in the form of case studies. Generation Z wants quick, concise, up-to-date, interesting, and interactive information. Generation Z representatives clearly confirm the need to address human environmental impacts in education, adding that not enough time is devoted to them. They also confirm that there is a lack of study materials in this subject area and that they are not developed in a user-friendly way. Representatives of Generation Z are interested in further education on the environmental footprint of transport consumption. The findings of this paper can help both secondary school teachers, as well as school and curriculum developers and educational policy and strategy makers. sustainable development; sustainability; transportation; mobility, environment; sustainable consumption; sustainable behaviour