

18.08.2025
Eva Hronová Čaladi je s Katedrou tělovýchovy a sportu spojená už dvě desetiletí. Ráda se projede na kole, na bruslích, v létě na padleboardu. Tou největší srdcovkou je ale jóga. Dostala se k ní přitom tak trochu oklikou. Co jí tomhle sportu tak uchvátila? Kolik hodin týdně cvičení? A co nejvíc baví dnešní studenty? Poslechněte si další díl podcastu UPCE ON Air a dejte nám vědět, koho dalšího byste si rádi poslechli.
21.07.2025
UPCE On Air: S trenérkou Kamilou Spoustovou o Tanečnících z UPCE
Říkají si Tanečníci z UPCE – skupina studentů napříč fakultami, které spojuje tanec, přátelství a obří nadšení do všeho, do čeho se pustí. Nejsou spolu ani dva roky, ale už mají za sebou řadu skvělých vystoupení i úspěchů. A to především díky Kamile Spoustové – trenérce, choreografce a občas také krotitelce příliš nebezpečných nápadů. Jak vypadal jejich úplně první trénink? Je těžké pracovat s netanečníky? A co považují za největší choreografickou výzvu?

23.06.2025
UPCE On Air: Speciální podcast z 1. Srazu absolventů Univerzity Pardubice
Na historicky prvním srazu absolventů jsme pro univerzitní podcast UPCE On Air vytvořili speciální scénu – přímo před publikem. Před mikrofon usedli dva hosté, které od sebe dělí víc než padesát let, ale univerzita je spojuje dodnes. Profesor Ladislav Koudelka, který absolvoval tehdejší VŠCHT v roce 1964 a na univerzitě stále vyučuje. A Dominik Štursa, který získal doktorát na Fakultě elektrotechniky a informatiky. Dvě generace, dvě rozdílné cesty – ale když přijde řeč na vzpomínky na studia, mají k sobě překvapivě blízko. Děkujeme oběma hostům za otevřenost, se kterou do toho šli – a také pub...

29.04.2025
UPCE On Air: O tom, že je matematika zábava s Davidem Breberou z Dopravní fakulty Jana Pernera
Matematika jde lépe klukům a ne každý na ni má buňky. Nebo je to jen mýtus? Proč kolem matematiky koluje tolik stereotypů a proč je pro mnoho studentů takovým strašákem? David Brebera z Dopravní fakulty Jana Pernera se dlouhodobě věnuje popularizaci jednoho z nejméně oblíbených předmětů na školách — a to nejen mezi studenty, ale i mezi samotnými vyučujícími. Ukazuje, že matematika může být zábavná, srozumitelná a přístupná každému, kdo jí dá šanci.
