Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

19_12_09_vvcd_lightpaint_005-edit_142856.jpg

Cíle projektu

Cílem projektu je vyvinout diagnostiku pojezdu kolejových vozidel na principu měření vibrací tak, aby byl eliminován vliv tratě. Komerční systémy jsou dnes zaměřené zejména na diagnostiku točivých částí pojezdu a využívají obvykle detekci zvýšené teploty ložisek nebo vibrodiagnostiku jako na stacionárních strojích. Tento projekt bude zaměřen na mechanické poruchy jako: vady na povrchu kol, nestabilita chodu, snížený komfort pro cestující, závady pružných a tlumících vazeb v pojezdu. Cílem není vyvinout komplexní diagnostiku vozidla, ale pouze subsystém diagnostiky pojezdu, který bude výsledek diagnostiky předávat nadřazenému systému výrobce vozidla nebo přímo do datového centra. Hlavním cílem je definovat principy a postupy vyhodnocení, které budou ověřeny zkouškami v reálném provozu.

Poskytovatel: Technologická agentura ČR (TAČR)

Program: Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030

Doba trvání: 1. 1. 2024 - 30. 6. 2026

Projekt je řešen ve spolupráci se ŠKODA TRANSPORTATION a.s.

Řešitelský tým


Ing. Jakub Vágner, Ph.D.
hlavní řešitel

Dopravní fakulta Jana Pernera
466 036 493
Ing. Martin Kohout, Ph.D.
člen řešitelského týmu

Dopravní fakulta Jana Pernera
466 037 427
Ing. Aleš Hába, Ph.D.
člen řešitelského týmu

Dopravní fakulta Jana Pernera
466 037 428
Ing. Jiří Šlapák
člen řešitelského týmu

Dopravní fakulta Jana Pernera
466 036 443
Ing. Stanislava Liberová, Ph.D.
členka řešitelského týmu

Dopravní fakulta Jana Pernera
466 037 426
doc. Ing. Petr Voltr, Ph.D.
člen řešitelského týmu

Dopravní fakulta Jana Pernera
466 038 505