Cílem projektu je vyvinout diagnostiku pojezdu kolejových vozidel na principu měření vibrací tak, aby byl eliminován vliv tratě. Komerční systémy jsou dnes zaměřené zejména na diagnostiku točivých částí pojezdu a využívají obvykle detekci zvýšené teploty ložisek nebo vibrodiagnostiku jako na stacionárních strojích. Tento projekt bude zaměřen na mechanické poruchy jako: vady na povrchu kol, nestabilita chodu, snížený komfort pro cestující, závady pružných a tlumících vazeb v pojezdu. Cílem není vyvinout komplexní diagnostiku vozidla, ale pouze subsystém diagnostiky pojezdu, který bude výsledek diagnostiky předávat nadřazenému systému výrobce vozidla nebo přímo do datového centra. Hlavním cílem je definovat principy a postupy vyhodnocení, které budou ověřeny zkouškami v reálném provozu.
Poskytovatel: Technologická agentura ČR (TAČR)
Program: Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030
Označení projektu: CL01000243
Doba trvání: 1. 1. 2024 - 30. 6. 2026
Tento projekt je spolufinancován se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci Programu na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2030. Tento projekt byl financován v rámci Národního plánu obnovy z evropského Nástroje pro oživení a odolnost.
Projekt je řešen ve spolupráci se ŠKODA GROUP.