Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Auslegung der Adhäsion und ihre Nutzung für die Antriebsdynamik
Rok: 2008
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Der Eisenbahningenieur
Název nakladatele: Eurailpress Tetzlaff-Hestra GmbH & Co. KG
Místo vydání: Hamburg
Strana od-do: 34-38
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výklad adheze a její využití v torzní dynamice V tomto článku je ukázán teoretický základ i praktický experiment problematiky adheze, zejména hypotéza propojení adhezní křivky s křivkou tření. Tato hypotéza byla experimentálně ověřena. Byl představen model pro výpočet součinitele adheze a součinitele tření. Dále jsou v článku ukázány možnosti simulace dynamiky torzního systému pohonu, zejména spolupráce adhezní charakteristiky s charakteristikou hnacího motoru během zhoršení okamžitých adhezních podmínek.
eng Designing-in adhesion to make the most of drive dynamics The theoretical basics and practical experimental of the adhesion phenomena are shown at this paper, especially the hypothesis about connection adhesion curve to friction curve. The hypothesis was experimentaly validate. For instantaneous value adhesion coefficient and friction coefficient was shown the model. Next this paper shortly shows the possibilities of dynamics torsional system simulation of railway drive vehicle, mainly the cooperation cases of adhesive characteristics with drive motor characteristics behind downgrade adhesive conditions. wheelset creep, wheelset slip, adhesion mechanism, adhesion coefficient, contact area, fiction coefficient, adhesive conditions, torsion dynamics, computer modelling