Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

PMSM Drive Control Based on Sinusoidal Commutation Control of Brushless DC Motor
Autoři: Šimánek Jiří | Doleček Radovan | Černý Ondřej
Rok: 2008
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of ICCC'2008 : 9th International Carpathian Control Conference
Název nakladatele: University of Craiova
Místo vydání: Craiova
Strana od-do: 615-618
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Regulace pohonu se synchronním motorem s permanentními magnety vycházející ze řízení bezkartáčových stejnosměrných motorů se sinusovou komutací Článek přináší popis jednoduché regulační struktury pro pohon se synchronním motorem s permanentními magnety (PMSM). Základem pro tuto strukturu je známa regulace elektronicky komutovaných stejnosměrných motorů známá pod názvem sinusová komutace. Prostá sinusová komutace není vhodná pro pohon s PMSM z důvodu pomalé odezvy PI regulátorů, které vytváří nezanedbatelné zpoždění mezi žádanou a skutečnou hodnotou fázových proudů. Bylo provedeno několik úprav této struktury s cílem dosáhnout lepšího dynamického chování struktury srovnatelného s vektorovým řízením. Hlavním vylepšením byla predikce žádaných hodnot napětí pro PWM modulátor. Dalším vylepšením bylo zavedení korekce na napětí ve stejnosměrném meziobvodu. V článku jsou uvedeny výsledky simulací navrhované struktury. Tyto výsledky byly experimentálně verifikovány na PMSM o výkonu 58 kW. Experimentální výsledky jsou v článku uvedeny také. V závěru článku je diskutován vliv nepřesnosti matematického modelu na regulaci. Synchronní motor s permanentními magnety, vektorové řízení, sinusová komutace
eng PMSM Drive Control Based on Sinusoidal Commutation Control of Brushless DC Motor The paper deals with description of simply control for PMSM (permanent magnet synchronous motor) drive. Base for the control is well-known sinusoidal commutation control of brushless DC motor. Pure sinusoidal commutation control is not suitable for PMSM drive due to slow response of PI controllers which causes inconsiderable lag between actual and desired phase current. Several improvements of the base control were made to reach better dynamic behaviour similar to field oriented control. A prediction of desired voltage (switching duty ratio) is main improvement. Next improvement is DC bus voltage correction of desired voltage. The prediction is performed by mathematical model of PMSM. Simulation results of proposed control are given in the paper. The simulation results were verified on 58 kW low-speed PMSM. Experimental results are given, too. An influence of inaccuracy of mathematical model is also discussed in paper. PMSM, FOC, sinusoidal commutatipon