Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Experimental and Theoretical Analysis of Wheel-Rail Contact in the Course of Passing over Turnout Frog
Rok: 2009
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of 8th International Conference on Contact Mechanics and Wear of Rail/Wheel Systems
Název nakladatele: AB EDITORE
Místo vydání: Firenze
Strana od-do: 969-975
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Experimentální a teoretický analýza konataktu kola a kolejnice při průjezdu srdcovkovou částí výhybky Tento příspěvek se zabývá analýzou problematiky zvýšených dynamických účinků vozidla při průjezdu srdcovkovou částí výhybek s pevnými srdcovkami. V první části příspěvku je popsány metody použité k experimentálnímu zjišťování dynamických účinků vozidla způsob kvantifikace těchto účinků. V druhé části příspěvku je pak problematika dynamických účinků vozidla při průjezdu přes srdcovkovou část výhybky zpracována teoreticky na základě již vstupních informací získaných experimentálně. Výhybka, srdcovka, měření zrychlení
eng Experimental and Theoretical Analysis of Wheel-Rail Contact in the Course of Passing over Turnout Frog The paper deals with an analysis of increased vehicle dynamic effects in the course of passing over a turnout frog part of turnouts with rigid frogs. There are described methods used for an experimental determination of the vehicle dynamic effects in the first part of this paper and there are analyzed also measurement results in connection with a method of their evaluation. In the second part of this paper questions of the vehicle dynamic effects is theoretically analyzed based on the input information experimentally obtained. It means a simplified simulation of a vehicle running on a track with a given vertical irregularity accordant with passing over a turnout frog. Comparison of the simulation calculations have shown that passing over a turnout frog is possible to simulate by multi-body system but input data of vertical irregularities of wheel passing over a turnout frog should be described in sufficiently detail. Turnout, frog, acceleration measurement