Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Výzkum perspektivních metod mikroprocesorového řízení pro trakční synchronní motor s permanentními magnety
Autoři: Černý Ondřej
Rok: 2010
Druh publikace: ostatní - dizertace
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výzkum perspektivních metod mikroprocesorového řízení pro trakční synchronní motor s permanentními magnety Cílem disertační práce je výzkum a implementace vhodných regulačních struktur pro trakční synchronní motor s permanentními magnety (PMSM). V rámci této disertační práce jsou studovány závěry získané ze simulačního programu Matlab – Simuling s cílem jejich vhodné implementace jako regulačního algoritmu pro kolový pohon. Jednotlivé vhodné algoritmy byly implementovány a testovány na zkušebním pracovišti umístěném na Dopravní Fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice. Výsledkem práce je navržená, implementovaná a optimalizovaná regulační struktura momentu PMSM pro lehkou kolejovou trakci. Funkčnost regulační struktury byla ověřena na výše specifikovaném zkušebním pracovišti. Dalším výstupem práce je soubor výsledků, získaných experimentálním výzkumem, které mapují vlastnosti pohonu v různých režimech. Trakční pohon, PMSM, vektorové řízení, regulátor odbuzování, režim provozu, trakční charakteristika
eng Research of Microprocessor Control Perspective Methods of Traction Permanent Magnet Synchronous Motor The research and the implementation of suitable control structures for traction permanent magnet synchronous motor (PMSM) are the thesis aim. The results gained by program Matlab Simuling are analyzed within the framework of this thesis. The goal of these analyses is convenient implementation as a control algorithm for wheel drive. The particular algorithms were implemented and tested on the testing stand at Jan Permer Transport Faculty, University of Pardubice. The designed, implemented and optimized torque control structure of PMSM for light traction is the result of this thesis. The reliability performance of control structure was verified on above specified testing stand. The next output of this thesis is the set of results acquired by experimental research which maps the characteristics of the drive in various modes. Traction drive, PMSM, vector control, flux weakening control, operating mode, speed-tractive-effort curve