Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

USING OF OWN-CREATED LEARNING MANAGEMENT SYSTEM IN A PART-TIME STUDY AT JAN PERNER TRANSPORT FACULTY, UNIVERSITY OF PARDUBICE, CZECH REPUBLIC
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: ICERI2016 : proceedings
Název nakladatele: International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání: Madrid
Strana od-do: 3273-3279
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Využití vlastního LMS při výuce kombinované formy studia na DFJP Cílem příspěvku je představit možnosti použití LMS vyvinutého na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice. Systém je zaměřen na oblast zkoušení studentů, nabízí možnosti použití různých typů otázek v testech (jedna správná odpověď, více správných odpovědí, doplňování textu do odpovědi atd.). Zkušební testy mohou být přiřazovány studijním skupinám, případně individuálně vybraným studentům. Výsledky testů jsou vyhodnocovány automaticky podle zvolených kritérií. Studenti získávají kromě výsledků testů rovněž zpětnou vazbu v podobě seznamu studijních témat, ve kterých zodpověděli některou z otázek chybně. Learning Management System, testování studentů, elearning, kombinované studium
eng USING OF OWN-CREATED LEARNING MANAGEMENT SYSTEM IN A PART-TIME STUDY AT JAN PERNER TRANSPORT FACULTY, UNIVERSITY OF PARDUBICE, CZECH REPUBLIC The main purpose of this paper is introduction and demonstration of possibilities of the Learning Management System (LMS) which has been developed, implemented and still used at the Jan Perner Transport Faculty at the University of Pardubice in the Czech Republic. The system is primarily focused on possibilities of examining the students. Many types of questions can be used in tests (with one correct answer, more correct answers, text filling, selections etc.). Examination tests can be assigned to individuals as well as to groups of students. The results achieved are statistically evaluated according to several criteria in a synoptical report. For students there is a significant feedback, immediately after filling the test student gets the information about topics which he should study (where he made mistakes in his test). In praxis this system is used primarily in a part-time study, as an additional source of study materials is also used in a full-time study. In the area of study materials publication, the system publishing materials in the form of web pages that distinctly simplifies the course creation. Possibilities of electronic study aids are amplified in a publishing area, more variety in the educational process is realized which finally leads to the higher level of attractiveness and interest for students. The system has been realized and is still implemented like an open system which can be continuously complemented by other modules and adjusted to actual requirements of education. The system also can be connected with other study information systems. Learning Management System, student testing, elearning, part-time education, course management