Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

A linear Kalman filtering scheme for estimation of secondary vertical suspension of railway vehicles
Autoři: Onat Altan | Kilinc Onur | Lata Michael
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Vibroengineering Procedia
Název nakladatele: JVE International
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 124-128
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Lineární Kalmanova filtrace pro odhad svislé tuhosti sekundárního vypružení kolejových vozidel Filtrování založené na modelu se stává klíčovým nástrojem pro údržbu a sledování kolejových vozidel. Tato studie představuje použití lineární Kalmanovy filtrace k identifikaci vertikální sekundární tuhosti železničních vozidel, kdy vertikální vibrace vozidla vznikají od vertikální nerovnosti trati. Uvažujeme dynamický model referenčního vozidla podle ERRI B176 se 7 stupni volnosti. Na rozdíl od jiných studií, tento výzkum poskytuje nejjednodušší odhad pro identifikaci vertikálních parametrů sekundárních pružin a může být použit k dosažení nákladové efektivity údržby kolejových vozidel. Kalmanova filtrace; odhad parametrů; kolejové vozidlo; svislé nerovnosti koleje; svislé vibrace
eng A linear Kalman filtering scheme for estimation of secondary vertical suspension of railway vehicles Model based filtering is fast becoming a key instrument for maintenance and conditio monitoring of railway vehicles. This study presents the use of linear Kalman filtering scheme t identify vertical secondary suspension of a railway vehicle by using the vertical vibrations of vehicle due to vertical track irregularities. As well as the use of linear Kalman filtering scheme, weighted least squares estimation is used to identify vertical secondary spring coefficient as parameter by using residuals of the filter. In this investigation, a 7 degree of freedom dynami model of ERRI B176 benchmark vehicle is considered. Unlike previous studies, to the authors knowledge, this research provides the simplest estimation scheme for identification of secondar vertical spring parameter and can be used to achieve a cost-effective condition based maintenanc for railway vehicles. Kalman filtering; parameter estimation; railway vehicles; vehicle dynamics; vertical track irregularities; vertical vibrations