Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Vliv elektrifikace trati Klatovy-Železná Ruda na jízdní doby a spotřebu energie
Rok: 2016
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Vědeckotechnický sborník ČD
Strana od-do: 1-17
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vliv elektrifikace trati Klatovy-Železná Ruda na jízdní doby a spotřebu energie Tento příspěvek se zabývá výpočty jízdních dob a spotřeby energie vytipovaných vlakových souprav elektrické a motorové trakce na trati Klatovy - Železná Ruda-Alžbětín s cílem posoudit vliv případné elektrifikace této trati z hlediska provozního. V úvodní části je uvedena stručná charakteristika trati, která v nedávné době prošla modernizací, a také technické parametry uvažovaných souprav. Dále je podrobněji popsána metodika numerického výpočtu, která byla při trakčních výpočtech využita. Dosažené výsledky ukazují, že náhrada motorových souprav elektrickými má díky lepšímu využití rychlostního profilu trati pozitivní vliv na jízdní doby, přičemž zkrácení jízdních dob lze docílit i nasazením moderních motorových jednotek. Velmi pozitivně se však náhrada motorové trakce trakcí elektrickou projevuje v energetické náročnosti dopravy, včetně významného snížení nákladů na trakční energii. trakční výpočty; mechanika dopravy; elektrifikace trati; trať Klatovy-Železná Ruda; jízdní doba; spotřeba energie
eng Influence of electrification of the Klatovy-Železná Ruda railway line on journey times and energy consumption This paper deals with calculations of journey times and energy consumption of chosen train sets of the electric as well as diesel tractions on the railway line Klatovy - Železná Ruda-Alžbětín (Czech Republic). The aim of this paper is assessment of possible electrification of this railway line from the operational point of view. In the first part of the paper, a brief description of the track, which has recently been modernised, and technical parameters of the chosen train sets are given. The following part describes the numerical calculation methodology used for traction calculations. The results achieved show that replacement of the trains of diesel traction by the electric train sets has a positive influence on journey times because of a better utilisation of the track speed profile. The shorter journey times can be reached by means of application of modern DMUs as well. However, a very positive effect of utilisation of the electric traction can be observed in field of energy demand of the railway operation, including a significant decrease in costs spent on the traction energy. traction calculations; traction mechanics; electrification of a railway line; railway line Klatovy-Železná Ruda; travel time; energy consumption