Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Theoretical proposal of the engine for hale unmanned aerial vehicles
Autoři: Michálek Tomáš | Novák Martin | Absolon Stanislav | Hůlek David
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Transport Means : proceedings of the international scientific conference
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 811-815
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Teoretický návrh motoru pro bezpilotní letadlová vozidla Na přelomu prvního a druhého tisíciletí došlo k rozvoji mnoha technologií. Jednou z těchto technologií jsou bezpilotní letecké vozy. Úspěch v armádách znamenal rozšíření do civilního sektoru. Požadavky na rychlou instalaci do výzbroje a co nejnižší náklady znamenaly použití stávajících leteckých motorů bez dalších úprav. Zvláště ve snaze dosáhnout maximální nadmořské výšky vozidla může být motor bez modifikace příčinou neúspěšného úsilí o využití možností vozidla. Jednoduché analýzy vozidel a jejich současných pohonných systémů byly nalezeny jako významné prvky jejich propojení. Poté byly v současnosti propojené pohonné systémy přiděleny oprávněním volby a možnými alternativami, nebezpečím, různými výhodami a podobně. Druhý typ motoru, který nebyl plně využíván na těchto vozidlech, byl teoreticky navržen. Bod, že tento motor nebyl plně využíván na těchto vozidlech, je přesně důvodem, proč by to mohlo přinést nové výhody v této oblasti. Mohl by dokonce převážit výhody motorů používaných v současnosti na těchto vozidlech a některé z nich může nahradit. Tato část teoretického návrhu motoru je předmětem tohoto článku. UAS UAV LETOUN HALE; nepojmenovaná vozidla s vysokým stropem; pohonné systémy; letecké motory
eng Theoretical proposal of the engine for hale unmanned aerial vehicles The turn of the first and second millennium brought development of many technologies. One of these technologies are unmanned aerial vehicles. Success in armies meant an expansion into the civil sector. Requirements for rapid installation into an armament and costs as low as possible meant the usage of current aircraft engines without any further modifications. Especially in an effort to achieve maximal altitude of the vehicle the engine without the modification could be a cause of unsuccessful effort of exploitation of vehicle´s options. Simple analyses of the vehicles and their current propulsion systems were found significant elements of their interconnections. Then the currently appropriate propulsion systems were assigned with a choice justification and its possible alternatives, hazards, various advantages and so on. Then a type of the engine which has not been fully utilized on these vehicles yet was theoretically designed. The point that this engine has not been fully utilized on these vehicles is precisely why it could bring new benefits to this area. It could even outweigh the advantages of the engines currently used on these vehicles and potentially replace some of them. This part of the theoretical engine design is the subject of this article. UAS;UAV; HALE UAV; unnamed vehicles with high ceiling; propulsion systems; aircraft engines