Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Assessing the impact of small amounts of water and iron oxides on adhesion in the wheel/rail interface using High Pressure Torsion testing
Autoři: Buckley-Johnstone Luke | Trummer Gerald | Voltr Petr | Meierhofer Alexander | Six Klaus | Fletcher David | Lewis Roger
Rok: 2019
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Tribology International
Název nakladatele: Elsevier Science BV
Místo vydání: Amsterdam
Strana od-do: 55-64
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hodnocení vlivu malého množství vody a oxidů železa na adhezi v kontaktu kolo-kolejnice pomocí zkušebního zařízení HPT Za účelem hodnocení vlivu mezilehlé vrstvy v kontaktu kolo-kolejnice byla vytvořen experimentální postup využívající zařízení HPT (High Pressure Torsion - krut při vysokém tlaku). V této studii byla tato metoda využita pro vyšetřování vilvu malého množství vody a směsí železných oxidů za podmínek různých kontaktních tlaků. Zkoušky HPT s malým množstvím vody a s oxidy železa ukázaly snížení adheze oproti suchému kontaktu, avšak ustálená extrémně nízká úroveň adheze (mí < 0.05) nebyla dosažena. Pro lepší interpretaci výsledků byl vytvořen model, který reprezentuje chování za podmínek zkoušky s vodou a oxidy železa. Model dává do souvislosti smykové vlastnosti vody a oxidů železa (s narůstajícím podílem tuhé složky) s predikovanou úrovní adheze. Model ukazuje, že výrazné snížení adheze nastává v úzkém rozsahu podílu vody a oxidů, zejména při vyšší drsnosti povrchů, což odpovídá pozorovanému chování. mokré kolejnice; nízká adheze; kontakt kolo-kolejnice; voda
eng Assessing the impact of small amounts of water and iron oxides on adhesion in the wheel/rail interface using High Pressure Torsion testing A new High Pressure Torsion (HPT) set-up has been developed for assessing the effect of third body materials in the wheel/rail interface in a representative and controlled manner. In this study the technique has been used to investigate the effect of small amounts of water and iron oxides mixtures when subjected to different contact pressures. HPT tests showed reduction in adhesion relative to a dry contact when testing with small amounts of water and/or oxides, however sustained low adhesion (mu < 0.05) was not produced. To aid interpretation of the results a model has been developed to explore the behavior encountered when testing with water and iron oxide mixtures. The model relates the shear properties of water and oxide mixtures (with increasing solid content) to a predicted adhesion. The model shows a narrow window of water to oxide fraction is required for reduced adhesion, particularly on rough surfaces, and this correlates with the behavior observed. wet rail; low adhesion; wheel/rail interface; water